سوم خرداد نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است

قنبری با بیان‌اینکه سوم خرداد ماه و سالروز آزادسازی خرمشهر نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است، گفت: پیروزی خرمشهر برای ما درس عبرت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، «بهزاد قنبری» امروز( سه‌شنبه، ۳ خرداد) در مراسم بزرگ گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر قهرمان که با حضور یادگاران دوران دفاع مقدس و اقشار مختلف مردم و مسئولین در گلزار شهدای این شهرستان برگزار شد یاد و خاطره شهدای عملیات بیت‌المقدس و رشادت‌های رزمندگان اسلام را گرامیداشت و افزود: شهدا زنده‌اند و حاضر و ناظر بر اعمال ما هستند.

 

فرمانده سپاه ناحیه آستارا با بیان‌اینکه سوم خرداد ماه و سالروز آزادسازی خرمشهر نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است، افزود: سوم خرداد نه فقط یادآور آزادی خرمشهر بلکه یادآور فداکاری‌ها و ایستادگی‌های تحسین برانگیز مدافعان ایران اسلامی در برابر نیروهای متجاوز است.

 

وی تصریح‌کرد: خاطرات رزمندگان حاضر در فتح خرمشهر از عبرت آموزترین درس‌های دفاع مقدس است و هر شنونده‌ای را به این باور خواهد کشاند که خداوند به کسانی که در راه وی قیام کنند، کمک خواهد کرد.

 

قنبری با اشاره به اینکه رژیم بعثی عراق با حمایت بیش از ۴۰ کشور و با تمام توان نظامی به کشور ما حمله کرد، گفت: با اتکاء به خداوند، توسل به ائمه ‌معصومین(ع)، هدایت‌ها و راهنمایی‌های امام راحل و عمل میدانی رزمندگان اسلام و پشتیبانی مردمی، پس از ۱۹ ماه مقاومت، خرمشهر در سوم خرداد ۱۳۶۱ آزاد شد.

 

فرمانده سپاه ناحیه آستارا با اشاره به اینکه پیروزی خرمشهر برای ما درس عبرت است، افزود: پیروزی رزمندگان در عملیات بیت‌المقدس و فتح خرمشهر، روح ایثار و مقاومت را به ما تزریق کرد.

 

وی با بیان‌ اینکه فتح خرمشهر هم در حوزه امنیتی و هم در حوزه دیپلماسی اهمیت داشت، اظهارکرد: دشمنان زمانی می‌خواستند مرزهای زمینی و جغرافیایی ما را تصرف کنند اما امروز روح مقاومت در سراسر جهان بیدار است و با جبهه استکبار جهانی می‌جنگند.

 

قنبری جهاد تبیین در شرایط کنونی را ضرورت دانست و با اشاره به اینکه باید نسبت به توطئه‌های دشمنان آگاه باشیم، گفت: بصیرت انقلابی را در خود بالا ببریم و در بحث جهاد تبیین پیشگام باشیم.

 

گفتنی است، خاطره‌گویی رزمندگان حاضر در عملیات بیت‌المقدس و مداحی در سوگ شهدا از دیگر بخش‌های مراسم بزرگ گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر قهرمان در بندر آستارا بود.

کد خبر 1178569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha