کانون ‌های مساجد وسیع ‌ترین شبکه فرهنگی مردم‌ محور در کشور هستند

موسوی بابیان اینکه کانون ‌های فرهنگی هنری مساجد وسیع ‌ترین شبکه فرهنگی مردم‌ محور در کشور هستند افزود: کانون های مساجد مهمترین مامن برای جوانان و نوجوانان و بستری برای رشد فرهنگی، علمی، اجتماعی و اعتقادی آن ها است.

سیده «معصومه موسوی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: احیای کارکردهای مسجد، ترویج فرهنگ قرآنی، سیره نبوی و معارف و آموزه‌های اهل بیت (ع) و همچنین مبارزه با هجمه‌های فرهنگی و استفاده از ابزارها و زبان‌های نوین اطلاعاتی و ارتباطی از رسالت ‌های اصلی کانون ‌های مساجد است.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لردگان ادامه داد: کانون‌ های فرهنگی هنری مساجد با جذب حداکثری جوانان و نوجوانان می‌توانند به خوبی در مقابل شبهه ‌ها و هجمه‌های دشمنان ایستادگی می کنند.

 

وی اظهار کرد: ترکیب فرهنگ و هنر در کانون ‌های مساجد حائز اهمیت است، فرهنگ سبب عمق بخشیدن به فعالیت‌ها و هنر سبب جذابیت و اثرگذاری می‌شود، ترکیب این دو ویژگی سبب تمایز فعالیت‌های کانون‌ها در مساجد شده است.

 

موسوی تصریح کرد: مسجد به عنوان یک پایگاه دینی، نوجوانان و جوانان دینی را تربیت می کند و این نسل جوان به سبب حضور در مسجد و انجام فعالیت های دینی مختلف آینده خود را درخشان می سازد و کانون های فرهنگی هنری مساجد نقش مهمی را در راستای جذب و ایجاد شور و نشاط جوانان فراهم می کنند.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لردگان گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد قوی ‌ترین و مهم ترین مآمن حضور جوانان و نوجوانان پاک و عاشق اسلام و انقلاب اسلامی است که این مراکز فرهنگی بستری برای رشد فرهنگی، علمی، اجتماعی و اعتقادی آن ها است.

 

وی گفت: کانون‌ های فرهنگی هنری به عنوان یکی از مجموعه‌ های پویا و فعال در مساجد که بیشتر مخاطبان آن جوانان و نوجوانان هستند، می‌تواند در حوزه فرهنگ سازی بخش اقتصاد فعالیت کند به طوری که در ادوار مختلف هم شاهد این‌گونه فعالیت‌ها در کانون‌ها بوده‌ایم.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لردگان به آسیب های اجتماعی در جامعه امروزی اشاره کرد و گفت: کانون‌ های فرهنگی هنری مساجد به عنوان نهادهایی خودجوش و مردمی می‌تواند مهم‌ترین نقش را در کاهش آسیب‌های اجتماعی داشته باشد.

 

کد خبر 1178859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha