جشنواره بازی‌های بومی و محلی برای احیای سنت‌ها نقش موثری دارد

مدیر اداره ورزش و جوانان شیروان گفت: جشنواره بازی‌های بومی و محلی روستایی برای احیای سنت‌ها نقش موثری دارد.

«مهدی شعبانی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره بازی‌های بومی و محلی روستایی برای احیای سنت‌ها و پیشگیری از فراموشی بازی‌های مرسوم کهن اظهار کرد: این جشنواره ورزشی با هدف توسعه و گسترش بازی‌های بومی و محلی در بین نسل جوان جامعه، تبادل آئین‌ها و فرهنگ‌های سنتی برگزار می شود.

 

 

مدیر اداره ورزش و جوانان شیروان با اشاره به برگزاری جشنواره های فرهنگی ورزشی، بازی های بومی محلی در شیروان عنوان کرد: این جشنواره با حضور ۴۰۰ شرکت کننده در رشته های تیر و کمان سنتی، هفت سنگ مهارتی، پلان انفرادی و لی لی سرعت در روستای توده از توابع بخش مرکزی شهرستان برگزار شد.

 

 

شعبانی با اشاره به ظرفیت روستاهای شهرستان در برگزاری مسابقات، همایش‌ها و جشنواره‌های ورزشی در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت و ایجاد شور و نشاط اجتماعی از طریق ورزش خواستار ورود هیئت‌های ورزشی مرتبط به این موضوع شد.

 

 

وی خاطرنشان کرد: برگزاری این برنامه‌ها باعث می‌شود تا جوانان و نوجوانان امروزه که در قدیم نبوده و از این بازی‌ها و رسم و رسوم محل زندگی خود اطلاعاتی ندارند، از آنها آگاه شوند.

 

 

وی تصریح کرد: این بازی‌های قدیمی برای ما خاطره آفرین است و برگزاری این نوع جشنواره‌ها، باعث می‌شود تا شور و نشاط خاصی که ما از این بازی‌ها دریافت می‌کردیم، به جوانان امروز منتقل شود شاید که امروزه نیز بخشی از اوقات فراغت نوجوانان و جوانان به جای بازی‌های رایانه‌ای و اعتیاد به فضای مجازی به این نوع بازی‌ها اختصاص پیدا کند.

 

 

کد خبر 1178866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha