جایگاه مناسب استان یزد در برخورد و پیشگیری از جرائم در سطح کشور

سرهنگ زنیلی فرمانده انتظامی شهرستان یزد از جایگاه مناسب استان یزد در برخورد و پیشگیری از جرائم در سطح کشور خبر داد.

سرهنگ سعید زینلی فرمانده انتظامی شهرستان یزد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد،‌ با اشاره به اینکه عوامل متعدد و مختلفی در بروز سرقت نقش دارند،‌ گفت:‌ امسال نسبت به سال گذشته 4 درصد افزایش را در سرقت های خرد در استان یزد داشته ایم که جای نگرانی ندارد.

وی اظهار داشت:‌ طبق آمارگیری هایی که انجام می شود استان یزد در سطح کشور جز استان های برتر کشوری است که در پیشگیری و برخورد با جرائم در جایگاه مناسبی قرار دارد،‌ هر چند که یک مورد ناامنی یا سرقت برای شهر دارالعباده و دارالمومنین یزد بازهم زیاد است.

فرمانده انتظامی شهرستان یزد با بیان اینکه پیشگیری اجتماعی در عصر کنونی در اولویت اول است،‌ افزود:‌ پیشگیری اجتماعی به معنای مشارکت همه در پیشگیری از بروز جرائم است و‌ بخشی از اتفاقات و جرائم و سرقت شامل سهل انگاری های برخی از مالباختگان است.

زینلی خاطرنشان کرد:‌ وضعیت اعتیاد از دیگر عوامل افزایش جرائم به شمار می رود،‌ هر چند در استان یزد نسبت به استان های دیگر آمار کمتری شاهد هستیم اما یکی از مقوله های ما وجود معتادین است که توجه ویژه مسئولین را برای سامان دادن به این مسئله می طلبد.

وی در پایان خطاب به شهروندان،‌ گفت:‌ شهروندان توصیه های پلیس در زمینه های مختلف جدی بگیرند و همکاری لازم را انجام دهند تا بتوانیم از این سرقت ها جلوگیری کنیم.

کد خبر 1178933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha