۱۰ تیم پنج نفره وظیفه جست‌وجوی افراد گرفتار در زیر آوار متروپل را برعهده دارند

کولیوند از ادامه جست‌وجوی افراد باقی مانده در زیر آور متروپل توسط ۱۰ تیم پنج نفره امداد و نجات خبر داد گفت: امکانات و تجهیزات مدرن در محل حادثه وجود دارد و سعی داریم کار را در زمان کمتری به پایان برسانیم.

«پیرحسین کولیوند» ظهر امروز (چهارشنبه ۴ خرداد) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، با بیان اینکه تمام امکانات و قوای جمعیت هلال احمر برای امدادرسانی و جست‌وجو و نجات جان شهروندان زیر آوار مانده ساختمان متروپل در آبادان حضور دارند اظهار کرد: با توجه به وسعت حادثه و هجم بسیار زیاد آوار عملیات بسیار پیچیده و سختی پیش روی گروه های امدادی است.

 

رئیس جمعیت هلال احمر کشور احتمال ریزش سازه ساختمان متروپل را تهدید جدی برای امدادرسانان خواند و افزود: متاسفانه این مهم امدادگران را با خطر مواجه می کند و به این دلیل باید کار را با حساسیت خاص پیش برد، هر لحظه این ساختمان ممکن است وارد شوک شود و به این دلیل سرعت کار پایین آمده است.

 

وی از ادامه روند عملیات امداد و نجات و آواربرداری به صورت شبانه روزی توسط گروه های امدادرسان و اجرایی خبر داد و تصریح کرد: امید می رود این عملیات در زمان کمتری به پایان برسد. کمیته های مختلفی تشکیل شده و بین گروه ها تقسیم کاری صورت گرفته است.

 

کولیوند با بیان اینکه کارگروه تیم های روحی روانی جمعیت هلال احمر از لحظه حضور در محل کار مشاوره را به خانواده متوفیان این حادثه شروع کردند ادامه داد: هر خانواده ای در این حادثه مفقودی دارد به مرکز بهداشت آبادان اعلام کند تا بتوان آنها را از میان افراد زیرآوار مانده شناسایی کرد.

 

وی خاطر نشان کرد: اکنون در حال تلاش برای اجرای یکی از توانمندترین عملیات ها هستیم، اما گسترش آوار و شدت حادثه کار را کمی کند کرده است.

 

رئیس جمعیت هلال احمر کشور از وجود امکانات و تجهیزات مدرن در محل حادثه خبر داد و اضافه کرد: سعی داریم کار را در زمان کمتری به پایان برسانیم، به همین منظور ۱۰ تیم پنج نفره به صورت شیفتی جست و جوی افراد باقی مانده در زیرآوار را در طول شبانه روز انجام می دهند.

 

وی یاد آور شد: حدود ۲ هزار نفر از نیروهای جمعیت هلال و احمر عملیات امدادرسانی را انجام می دهند، این تعداد برای عدم خستگی در شیفت های مختلف عملیات را دنبال می کنند.

 

کد خبر 1179052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha