تفکیک زباله در همه شهرستان های گیلان اجرایی می شود

صابر از تفکیک زباله در همه شهرستان های گیلان خبر داد و گفت: اگر ادارات و مکان هایی که برای این طرح تعریف شده اند سطل تفکیک زباله نباشد زباله جمع آوری نخواهد شد.‌

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، « عباس صابر » امروز (چهارشنبه، ۴ خرداد) در کارگروه پسماند گیلان که در سالن الغدیر استانداری این استان برگزار شد اظهار کرد: مدیریت پسماند در گیلان با جدیت دنبال می شود.



معاون عمرانی استانداری گیلان با بیان اینکه در این راستا جلسات متعددی برگزار شد گفت: از هفته آینده با حضور اعضای دانشگاه علوم پزشکی از هتل ها و تالارها و دیگر اماکن نظارت شده و تشدید  خواهد شد.

 


وی با تاکید بر اینکه ۲۶ مرکز دفن زباله در گیلان بایستی بسته شود افزود: باید زباله به سمت هشت پهنه تعریف شده هدایت شود.



صابر اضافه کرد: از ظرفیت رسانه ملی، آموزش و پرورش و دانشگاه ها بیش از پیش جهت ارائه فرهنگ درست مدیریت پسماند بهره گرفته شود.



معاون عمرانی استانداری گیلان خاطر نشان کرد: طرح تفکیک زباله در همه ادارات، مساجد و هتل ها و .... اجرا می شود و اگر مکانی سطل تفکیک زباله نداشته باشد شهرداری ها موظف به جمع آوری از آن مکان نیستند.



وی با اشاره به اینکه برای تهیه زباله سوز اعتبارات خوبی تعریف شده است اظهار کرد: تفکیک از مبدا در همه شهرستان های گیلان از پایان خرداد به طور جدی اجرایی می شود.‌

کد خبر 1179085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha