شهدا بار امانت الهی را در طول تاریخ به دوش کشیدند/ باید در امر جهاد تبیین از یکدیگر سبقت بگیریم

حجت الاسلام گرزین گفت: شهدا مصداق عینی و واقعی کسانی هستند که بار امانت جبهه حق را در طول تاریخ به دوش کشیدند و بر عهدی که بستند صادقانه مانده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت الاسلام «عباسعلی گرزین» در مراسم اختتامیه راهیان نور و به مناسبت آزادسازی خرمشهر که در دانشگاه آزاداسلامی گرگان برگزار شد، اظهار کرد: در جنگ تحمیلی ۳۷ کشور به صورت مستقیم از رژیم بعث عراق حمایت می کردند اما در میان بهت و ناباوری جهانیان انقلاب اسلامی سرپا ماند و سقوط نکرد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: دشمنان ما به زعم خود شدیدترین تحریم های سیاسی و اقتصادی دنیا را به ملت ایران تحمیل کردند اما باز ما زمین نخوردیم و همچنان ایستاده ایم. 

 

وی افزود: نباید در هیچ شرایط زمانی و مکانی میدان مبارزه با دشمن را رها و فرار کرد. شهدا مصداق عینی و واقعی کسانی هستند که بار امانت جبهه حق را در طول تاریخ به دوش کشیدند و بر عهدی که بستند صادقانه مانده اند.

 

حجت الاسلام گرزین گفت: بار امانت الهی در طول تاریخ همواره بر دوش عده محدودی بوده است. مگر آوینی‌ها، باکری‌ها، حسن باقری‌ها، ابراهیم همت‌ها و غیره چند نفر بودند. حدود ۲۰۰ هزار نفر در یک کشور ۴۰ میلیون نفری این امانت الهی را بر دوش کشیدند.

 

وی ادامه داد: عزت، انقلاب اسلامی، خاک و ناموس را هم همین رزمندگان جبهه اسلام حفظ کردند چراکه تاریخ همواره بر دوش انسان های بزرگ به پیش رفته است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به آیه ۶۲ سوره نور اظهارکرد: در این آیه تاکید شده که وقتی ولی جامعه امر جامعی را صلاح بداند و آن را اعلام کند، مومنان واقعی کسانی هستند که دست از هر کاری بکشند و در مسیر همان امر جامع قدم بردارند.

 

وی گفت: مدتی است که رهبرمعظم انقلاب اسلامی امر جهاد تبیین را مطرح کرده اند و عبارت واجب فوری و عینی را برای آن به کار برده اند. وقتی امام خمینی (ره) فرمود خرمشهر باید آزاد شود این امر جامع بود و هیچ کسی برای فتح خرمشهر سراز پا نمی شناخت امروز هم باید کارهای دیگر را رها کنیم و به امر جهاد تبیین بپردازیم و از همدیگر سبقت بگیریم.

 

 

کد خبر 1179132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha