۹۴ کلاس درس جدید در دست ساخت است/وجود ۲۹ مدرسه کانکسی در کردستان

معاون فنی و اجرایی سازمان توسعه و نوسازی مدارس کردستان گفت: امسال ساخت ۱۹ پروژه با ۹۴ کلاس درس را آغاز کردیم که با ۱۲۳ میلیارد تومان اعتبار اولیه در حال انجام است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، حامد مهدی‌زاده معاون فنی و اجرایی سازمان توسعه و نوسازی مدارس کردستان صبح پنج‌شنبه پنجم خرداد ماه در نشست شورای آموزش و پرورش با اشاره به وضعیت مدارس پرخطر و حادثه‌آفرین استان گفت: دو هزار و ۸۷۸ مرکز آموزشی با ۸۸۶ هزار مترمربع در استان وجود دارد که از این تعداد ۱۹۵ واحد مدرسه سنگی، ۲۹ واحد کانکسی، ۲۱۳ مدرسه نیازمند واحد مقاوم سازی و ۲۱۳ تخریبی و نیازمند بازسازی هستند.

 

 

وی افزود: چهار شهر سنندج، سقز،مریوان و بانه پرخطرترین شهرهای کردستان به لحاظ مدارس آموزشی هستند که در مجموع این شهرها نیازمند بازسازی ۲۵۷ واحد هستند.

 

 

معاون توسعه و نوسازی مدارس کردستان تصریح کرد: سال گذشته ۲۸۴ میلیارد تومان اعتبار به استان اختصاص یافت که با تخصیص ۲۳۸ میلیارد تومان که در راستای در اجرای پژوژه‌های ملی و استانی و محرومیت زدایی هزینه شده است.

 

 

مهدی زاده با اشاره به پروژه‌های در دست احداث نیز اعلام کرد: ۶۶ پروژه نوساز در سال قبل داشتیم که اکنون ۱۲۴ میلیارد تومان برای تکمیل آنها نیاز است.

 

 

وی اذعان کرد: امسال ساخت ۱۹ پروژه با ۹۴ کلاس درس را آغاز کردیم که با ۱۲۳ میلیارد تومان اعتبار اولیه در حال انجام است.

 

 

معاون توسعه و نوسازی مدارس کردستان عنوان کرد: ۱۷۴ پروژه با ۶۹۶ کلاس در سال گذشته مقاوم‌سازی انجام شد و در طرح محرومیت زدایی نیز ۳۷ مدرسه با ۱۷۴ کلاس درس تعریف شد که اکنون نیز در حال انجام هستند.

 

 

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۸۱ پروژه طرح احداث سرویس بهداشتی مدارس آغاز شد، گفت: این پروژه‌ها هم‌اکنون نیز در حال انجام است.

 

 

مهدی‌زاده در پایان بیان کرد: سرانه آموزشی استان هم‌اکنون  ۵.۳۲ مترمربع است که باید به ۸.۳۹ مترمربع یعنی میانگین سرانه آموزشی در کردستان برسیم.

کد خبر 1179231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha