نهضت ملی ایجاد ۴۲ فضای ورزشی درون مدرسه‌ای در کردستان اجرا می‌شود

معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش کردستان گفت: در راستای اجرای طرح شهید سردار سلیمانی، نهضت ملی طراحی با ایجاد ۴۲ فضای ورزشی درون مدرسه‌ای در استان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، افشین خوشگوار معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کردستان پیش از ظهر پنج شنبه پنجم خرداد ماه در نشست شورای آموزش و پرورش کردستان که در استانداری برگزار شد، به ساحت زیستی و بدنی به عنوان یکی از ساحت‌های سند تحول بنیادین پرداخت و اظهار کرد: در درس تربیت بدنی هر دانش‌آموز دو ساعت درس تربیت بدنی دارد و برای اجرای برنامه‌های آموزشی حوزه ورزش نیازمند نیروی انسانی، محتوا و طرح درس و همچنین فضا و زیرساخت ورزشی هستیم.

 

 

خوشگوار بیان کرد: ۶۲ فضای ورزشی خارج از مدرسه را در مناطق ۱۶ گانه استان داریم و مجموع میانگین ورزشی استان ۱۸.۵ مترمربع است.

 

 

وی با اشاره به اجرای نهضت ایجاد فضاهای ورزشی درون مدرسه‌ای در استان گفت: براساس اجرای این طرح ۴۲ پروژه در استان احداث می‌شود که براساس سرانه فضای ورزشی موجود و تعداد دانش‌آموزان در کل استان توزیع می‌شود.

 

 

معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش کردستان اعلام کرد: ۴۵ درصد اعتبارات اجرای این طرح ملی از وزارت اموزش و پرورش و مابقی باید از استان تامین شود و در این راستا نیازمند کمک خیرین، مشارکت‌های مردمی و استفاده از ظرفیت سایر دستگاههای استان هستیم.

 

خوشگوار یادآور شد: ۳۵ زمین چمن مصنوعی در راستای اجرای این ۴۲ پروژه ورزشی باید در استان ایجاد شود که نیازمند همکاری شهرداری‌های شهرهای استان است.

 

 

فرماندار سنندج نیز با اشاره به وجود ۳۲۱ مغازه در محله تاناکورا بعنوان دستورکار بعدی لین جلسه به دلیل وجود دو مدرسه تخریبی در جنب مغازه‌های تاناکورا اعلام کرد: بیش از ۲۰۰ دستفروش نیز در این محله قرار دارند که موجب تعرض پیاده‌روها شده‌اند و عبور و مرور و تردد برای دانش‌آموزان مدارس محله تاناکورا سخت شده است.

 

 

وی افزود: دو هزار دانش‌آموز در این مسیر رد می‌شوند که آسیب‌زاست چرا که اخیرا شاهد آتش‌سوزی برخی مغازه‌های تاناکورا بودیم.

 

 

حسن عسکری با اشاره به دو مدرسه‌ای که در اطراف تاناکورا محصور شده‌اند، گفت:  آموزش و پرورش می‌تواند مدارس را به شهرداری واگذار کند و شهرداری زمین‌هایی در مناطق دیگر به آموزش و پرورش برای ساخت مدرسه بدهد.

 

 

سید انور رشیدی شهردار سنندج نیز در این جلسه اظهار کرد: اگر بخواهیم معضل تاناکورا حل شود ۳۱۳ مغازه محله تاناکورا جابجا خواهد شد اما با بیش از ۲۷۰ دستفروش این منطقه چه باید بکنیم.

کد خبر 1179234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha