بستری بیماران کرونایی در گلستان به کمتر از ۱۰۰ نفر رسید/ تزریق نوبت سوم واکسن کرونا به ۳۹.۳ درصد مردم استان

گلفیروزی گفت: در حاضر ۹۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی گلستان بستری هستند که از این تعداد حال ۱۷ بیمار وخیم است.

«سعید گلفیروزی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان اظهار کرد: تعداد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان ها و مراکز درمانی استان گلستان به کمتر از ۱۰۰ نفر رسیده است. در حال حاضر ۹۰ بیمار در این مراکز بستری هستند.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: از این تعداد ۳۱ بیمار در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند و حال ۱۷ بیماری هم که به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند وخیم است.

 

وی درباره آخرین وضعیت رنگ بندی کرونایی در استان افزود: شهرستان های گرگان، گنبدکاووس، آق قلا، آزادشهر، کردکوی و رامیان در وضعیت آبی و شهرستان های بندرگز، بندرترکمن، علی آبادکتول، کلاله، مراوه تپه، گمیشان، گالیکش و مینودشت نیز در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

 

گلفیروزی با اشاره به تزریق ۳ میلیون و ۳۲۱ هزار و ۸۳۷ دز واکسن کرونا در استان گلستان بیان کرد: از این تعداد یک میلیون و ۵۰۵ هزار و ۴۶۱ نفر دز اول و یک میلیون و ۲۹۳ هزار و ۶۴۶ نفر نیز نوبت دوم واکسن کرونا را تزریق کردند. به عبارت دیگر ۹۴.۱ درصد افراد واجد شرایط استان دز اول و ۸۴.۶ درصد نیز نوبت دوم واکسن را دریافت کرده اند.

 

وی با بیان اینکه استقبال از تزریق دز سوم واکسن کرونا در استان مطلوب نیست، ادامه داد: ۵۲۲ هزار و ۷۳۲ نفر از افراد واجد شرایط نوبت سوم واکسن کرونا را تزریق کردند که با احتساب جمعیت بالای ۱۸ سال ۳۹.۳ درصد و با احتساب افراد بالای ۱۲ سال، شامل ۳۴.۲ درصد جمعیت استان است.

 

کد خبر 1179787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha