تبیین وصیت نامه امام خمینی(ره) وظیفه مسئولان است

ایروانی گفت: وصیت نامه سیاسی معمار کبیر انقلاب، امام خمینی(ره) مطالبه گری دارد و باید هدف ها و آرمان های امام توسط مسئولان برای مردم تبیین شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از نهبندان، «ابوالفضل ایروانی» امروز (8 خرداد) در دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی با دستور کار جلسه برگزاری مراسمات دهه کرامت و سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) اظهار کرد: وصیت نامه معمار کبیر انقلاب، امام خمینی(ره) مطالبه گری دارد و باید هدف ها و آرمان های امام توسط مسئولان برای مردم تبیین شود.

 


سرپرست فرمانداری نهبندان با بیان اینکه این وصیت نامه یک روش، شیوه و مسیر را برای مردم و مسئولان روشن می کند، افزود: این وصیت نامه به ما می گوید، چه جاهایی اشتباه رفته ایم، قانون گرایی اگر در کشور نهادینه و فرهنگ سازی و به آن احترام گذاشته شود شاهد حوادث و تخلفات نخواهیم بود.

 


ایروانی گفت: یکی از برنامه های محوری در سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) توجه به وصیت نامه ایشان است و نکات خاص و کلیدی وصیت نامه باید استخراج و در اختیار نسل جوان گذاشت چراکه نسل جوان امروز پرسشگر است.

 


وی دهه کرامت را دهه بخشش و بزرگواری عنوان و تصریح کرد: این مباحث در شورای فرهنگ عمومی باید تکثیر و در سطح جامعه ترویج شود.

 


سرپرست فرمانداری نهبندان گفت: شهرداری‌ها برنامه اجرای عملیاتی خود را برای برپایی بیلبوردهای تبلیغاتی از منابع خود و مشارکت بخش خصوصی ارائه کنند.

 

وی در ادامه همچنین به بیان فلسفه ایجاد دانشگاه‌ها در شهرستان پرداخت و افزود: دانشگاه‌ها باید به نقش تاثیرگذاری در حوزه فرهنگ و کار  علمی دانشگاهی برای جوانان در سطح شهر بپردازند.

 


حجت الاسلام «عباسعلی خزاعی»، امام جمعه نهبندان هم در جلسه شورای فرهنگ عمومی نهبندان گفت: دولت برای همدردی با حادثه دیدگان شهر آبادن، امروز را عزای عمومی اعلام کرد که ما هم یاد و خاطره جانباختگان حادثه متروپل این شهر را گرامی و برای مصدمین و مجروحین آرزوی شفای عاجل داریم.

 


وی ادامه داد: اگر ابعاد حادثه آبادان بررسی شود مشخص می شود که عدم رعایت مسائل فرهنگی از جمله وجدان کاری و عدم پایبندی به مباحث قانونی در وقوع این حادثه دخیل است و ریشه فرهنگی دارد، افزود: شورای فرهنگ عمومی برای جلویگری از این حوادث باید برنامه داشته باشد.

 


وی گفت: برنامه های فرهنگی، مسابقه وصیت نامه امام خمینی (ره)، پرچم گردانی حرم امام رضا(ع) و سایر در این ایام در نهبندان برگزار خواهد شد.

 

 

 

کد خبر 1180176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha