دانشگاه آزاد اسلامی جایگاه منحصربفردی در حوزه دانش‌بنیان و پیشرفت کشور و ظهور علم در جامعه دارد

دکتر قالیباف برگزاری رویداد «عصر امید» در چله دوم انقلاب اسلامی و حیات دانشگاه آزاد اسلامی را بسیار امیدبخش عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاحیه رویداد ملی «عصر امید» دانشگاه آزاد اسلامی که عصر امروز در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد، با اشاره به حادثه متروپل در شهر آبادان گفت: امروز جامعه عزادار است؛ برای همه مردم آرامش و برای درگذشتگان طلب مغفرت دارم.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر کشور در حوزه علم، نیاز به قدم‌های بزرگ دارد، اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی ایران براساس آرمان‌های الهی و مکتب قرآن و اهل بیت (ع) شکل گرفته است. وظیفه انقلاب اسلامی احیای دین و پیاده سازی مسیر دین در زندگی مردم است. خداوند به کسانی که به مردم خدمت می کنند، وعده پیروزی و عاقب بخیری داده است.

دکتر قالیباف خاطرنشان کرد: وقتی کشوری در مسیر حق حرکت می‌کند، از هیچ موضوعی نباید ترسید چراکه خداوند وعده پیروزی آن ملت یا کشور را داده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان اینکه دانشگاه آزاداسلامی مولود انقلاب است، گفت: رویداد ملی «عصر امید» در چله دوم انقلاب اسلامی و حیات دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود که این موضوع بسیار امیدبخش است. دانشگاه آزاد اسلامی در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی حدود ۶ میلیون جوان که منتظر ورود به دانشگاه بودند را برای تحصیل جذب کرد. این دانشگاه، نهادی علمی و مردمی است و امیدواریم بتواند در گام دوم انقلاب و براساس سیاست های رهبر معظم انقلاب حرکت کند.

دکتر قالیباف با تأکید بر اینکه نهادهای علمی باید براساس بیانیه گام دوم انقلاب برنامه‌ریزی کنند و ایده‌پردازی علمی و پیشرفت داشته باشند، گفت: در حال حاضر کشور نیازمند روحیه و مدیریت جهادی در محیط دانشگاه‌های کشور به ویژه دانشگاه اسلامی است.عزت کشور و ایرانیان براساس حفظ این روحیه به دست خواهد آمد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر جامعه توقع دارد که ایرانی سرافراز داشته باشیم و خواسته‌های مقام معظم رهبری اجرایی شود. برای این کار باید ایران قوی باشد؛ این قدرت در گرو تحقق ایمان به عقاید و سنت‌های الهی و مردم محوری فعالیت مسئولان است.

رئیس مجلس شورای اسلامی به تفاوت دانشگاه آزاد اسلامی با سایر دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاهی مردمی است که توانسته جایگاه منحصربفردی در حوزه دانش بنیان و پیشرفت کشور و ظهور علم در جامعه داشته باشد. اجرای بند ب ماده ۶ قانون جهش تولید دانش بنیان، برعهده دانشگاه آزاد اسلامی است چراکه این دانشگاه ظرفیت بسیار مناسبی برای این بند قانون دارد.

وی افزود: قوانین دست و پا گیر و فرارهای مالیاتی انگیزه را از تولیدکنندگان به ویژه جوانان می‌گیرد و از این رو مجلس در حوزه دانش بنیان فعالیت‌های خوبی انجام داده تا این موانع برطرف شوند. متاسفانه هجمه‌های نادرستی علیه مجلس شورای اسلامی شکل گرفته است. به عنوان مثال حرف و حدیث‌هایی درخصوص  قانون‌های دانش بنیان و کسب و کار وجود دارد؛ اما مجلس از وظایف و حمایت خود از نظارت و قانون گذاری در این حوزه‌ها کوتاه نخواهد آمد.

کد خبر 1180387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha