تشکیل ۲۲۰پرونده تخلف از آغاز اجرای طرح توزیع عادلانه یارانه ها تاکنون

جعفری گفت: از ابتدای اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها تاکنون یک هزار و ۸۲۱ مورد بازرسی در خراسان جنوبی انجام شد و در این راستا ۲۲۰ پرونده تخلف به ارزش ۹۲۸ میلیون و ۵۹۰ هزار ریال تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مهدی جعفری» امروز (9 خرداد) در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: بحث رصد امورات مربوطه به محصولات تولیدی از مزرعه تا سفره به سازمان جهاد کشاورزی محول شده است.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه 160 نیروی بازرس در خراسان جنوبی فعالیت دارند، افزود: از این تعداد 43 نفر در شهرستان بیرجند امر نظارت و بازرسی بر نانوایی ها، مراکز عرضه، روزبازارها، کشتارگاه ها و ... را بر عهده دارند.

 

وی در ادامه بیان کرد: این تعداد نیرو جهت رسیدن به نتیجه مطلوب و امورات مطلوب کافی نیست و متاسفانه ظرفیت خودرویی بسیار پایینی در زمینه نظارت و بازرسی در استان وجود دارد.

 

جعفری با اشاره به اینکه در راستای هدفمند سازی یارانه ها 70 درصد پیشرفت فیزیکی معمول شده است، گفت: هم اکنون نیروهای مردمی در حال اجرای نظارت و بازرسی و ارائه گزارش میدانی و کشف تخلف هستند.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گلایه کرد: به استناد مصوبه جلسه 27 آبان 1400 اعتبارات لازم این مفادنامه توسط سازمان بودجه تامین خواهد شد ولی تاکنون اعتباراتی تخصیص نیافته است.

 

وی با اشاره به کارگروه تامین امنیت غذایی استان گفت: قرارگاه امنیت غذایی تمام موارد و مشکلات موجود بر سر راه تولید محصولات را بر عهده دارد و ریاست این قرارگاه بر عهده استاندار خراسان جنوبی است.

 

جعفری با بیان اینکه از 10 آذر 1400 تاکنون 25 هزار و 612 مورد بازرسی در استان انجام شده است، افزود: در این راستا طی این مدت یک هزار و 370 مورد گزارشات مردمی از طریق سامانه 124 دریافت شده است و 2 هزار و 882 مورد پرونده تخلف به ارزش 53 میلیارد و 198 میلیون و 453 هزار ریال تشکیل شده است.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: طی این مدت 65 مورد مربوط به احتکار و قاچاق به ارزش 10 میلیارد و 570 میلیون ربال بوده است.

 

وی با اشاره به طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها گفت: یک هزار و 821 مورد بازرسی در این راستا در استان انجام شد و 220 پرونده تخلف به ارزش 928 میلیون و 590 هزار ریال تشکیل شده است و بیشترین تخلفات در بیرجند و طبس رخ داده است و در بشرویه و خوسف هیچ گونه تخلفی مشاهده نشده است.

کد خبر 1180602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha