سکوت کر کننده رسانه‌های سعودی درباره بازداشت "افسر کاپتاگون"

مقامات لبنانی یک مامور امنیتی سعودی به نام عادل الشمری را با ۱۸ کیلوگرم قرص روان گردان کاپتاگون در فرودگاه بین‌المللی بیروت دستگیر کردند و گفته می‌شود مقصد او کویت بوده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از العالم، تصاویری از پاسپورت این افسر سعودی بازداشت‌شده، در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است. در حالی‌که رسانه‌های سعودی از پرداختن به خبر این بازداشت کاملا امتناع کرده و گویا تلویزیون العربیه، پیوسته اتهاماتی علیه حزب‌الله مبنی بر دست داشتن در تجارت مواد مخدر نشر می‌دهد ولی اینک زبان خود را قورت داده و هیچ اشاره‌ای به خبر بازداشت این مامور سعودی نکرده است.

رسوایی این افسر سعودی که از موقعیت خود برای قاچاق مواد مخدر استفاده کرده، باعث شده است که بازداشت شاهزاده عبدالمحسن بن ولید بن عبد المحسن آل سعودی، معروف به "شاهزاده کاپتاگون"، در اذهان تداعی شود. این شاهزاده سعودی در اکتبر 2015، به همراه چهار تن دیگر در بیروت به دلیل قاچاق مواد مخدر دستگیر شدند و از یک جت شخصی آنها که قرار بود به ریاض برود، دو تن قرص کاپتاگون و مقادیری کوکائین کشف شد.

ضرب‌المثل "مرا به عیب خود متهم کرد و دررفت"، می‌تواند آینه‌ای برای بازتاب واقعیت تجارت و تعامل شاهزاده‌ها و افسران امنیتی سعودی با مواد مخدر و نیز تلاش آنها برای برچسب زدن به حزب‌الله باشد. خلاصه آنکه، رابطه عشقی بین سعودی‌ها و کاپتاگون آنقدر بزرگ است که نمی‌توان آن را به تصویر کشید و یا انکار کرد.

کد خبر 1180678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha