افزایش نسبی شمار بیماران بستری کرونایی در گلستان/ استقرار وضعیت آبی در ۶ شهرستان

گلفیروزی گفت: تعداد بیماران بستری مبتلا به کووید ۱۹ در استان گلستان نسبت به شبانه روز گذشته افزایش یافته و به ۱۰۱ نفر رسیده است.

«سعید گلفیروزی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان اظهارکرد: شمار بیماران بستری کرونایی در بیمارستان ها و مراکز درمانی استان گلستان نسبت به روز گذشته با افزایش ۴ نفری همراه بود.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود: بعد از چند روز که شمار بستری شدگان کرونایی در استان دو رقمی شده بود امروز بار دیگر تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی استان به ۱۰۱ نفر رسید.

 

وی افزود: از این تعداد ۲۴ بیمار در بخش آی سی یو بیمارستان ها و مراکز درمانی تحت مراقبت های ویژه قرار دارند که ۱۵ نفر این بیماران در وضعیت وخیمی بوده و متصل به ونتیلاتور هستند.

 

گلفیروزی با اشاره به وضعیت کرونایی در شهرهای استان گلستان بیان کرد: در حال حاضر ۸ شهرستان شامل بندرگز، بندرترکمن، علی آبادکتول، گالیکش، گمیشان، مراوه تپه، مینودشت و کلاله در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند. هم چنین وضعیت در ۶ شهرستان گرگان، گنبدگاووس، آزادشهر، آق قلا، رامیان و کردکوی نیز آبی است.

 

وی با تاکید بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی و تکمیل واکسیناسیون گفت: متاسفانه استقبال از دز سوم کرونا چندان مطلوب نیست و فقط حدود ۳۹ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان دز سوم را تزریق کردند.

 

 

کد خبر 1180774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha