اشتغال ۸۰ نفر از بهبودیافتگان مواد مخدر در سیستان و بلوچستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان ایران گفت: سال قبل با مجموع اقداماتی که توسط دستگاه های متولی و همچنین نگاه خیراندیشان و کارآفرینان استان انجام شد، ۸۰ نفر از بهبود یافتگان مواد مخدر مشغول بکار شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، حامد آرامش در کمیته اشتغال، توانمندسازی و صیانت اجتماعی بهبود یافتگان مواد مخدر استان افزود: نداشتن شغل یکی از مهمترین مشکلات بهبود یافتگان از اعتیاد است و عامل مهمی در بازگشت آنان به اعتیاد به شمار میرود.


وی اظهار داشت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بعنوان بزرگترین وزارتخانه اجتماعی کشور با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر تفاهم نامه همکاری امضا کردند تا با استفاده از ظرفیت های فرا دستگاهی و با همه توان اقدامات مناسبی را در زمینه اشتغال و توانمندسازی افراد بهبود یافته به سرانجام برسانند.


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تصریح کرد: اگر بتوان برای معتادان رها یافته از اعتیاد با توجه به مهارتهای شغلی آنان، کار و شغل ایجاد کرد نه تنها از بازگشت آنها به سوی اعتیاد پیشگیری میشود بلکه زمینه توانمندسازی و بازگشت آنان به کانون گرم خانواده و جامعه فراهم خواهد شد.


آرامش با اشاره به نقش موثر خیران در این زمینه افزود: راه اندازی و ایجاد مراکزی برای نگهداری معتادان و توجه به توانمندسازی و اشتغال مددجویان از جمله مواردی است که میتوان با کمک خیران انجام داد و به نتایج مطلوبی دست یافت.
وی بر ضرورت همراهی تمامی مدیران عضو شورا و آحاد مختلف جامعه در حمایت از معتادان بهبود یافته و ایجاد اشتغال آنها تاکید کرد و اظهار داشت: باید صیانت اجتماعی از معتادان بهبود یافته را جدی بگیریم تا از بازگشت این افراد به چرخه اعتیاد پیشگیری شود.


رییس شورای هماهنگی دستگاه های تابعه وزارت مردم در استان گفت: در اولین فرصت بانک اطلاعاتی افراد بهبودیافته از اعتیاد توسط بهزیستی گردآوری و فرایند معرفی آنها به مراکز فنی و حرفه ای انجام می شود. همچنین صندوق کارآفرینی امید آمادگی دارد تا با استفاده از ظرفیت های قانونی که در اختیار دارد، هم از کارفرمایانی که اقدام به جذب این افراد میکنند و هم کسانی که خود علاقمند به کارآفرینی باشند، حمایت لازم را انجام دهد.

کد خبر 1180823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha