هرمزگان به مدت ۱۱ روز میزبان ۳ کاروان خدام رضوی است

رجبیان از میزبانی هرمزگان از سه کاروان خدام رضوی خبرداد و گفت: خادمین حرم مطهر علی بن موسی الرضا(ع) که از امروز به مدت ۱۱ روز در جشن های مردمی زیر سایه خورشید در سراسر استان شرکت می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، « مصطفی رجبیان » در آیین عطرافشانی و غبارروبی ضریح مطهر امام‌زاده سید مظفر(ع) اظهار کرد: پانزدهمین دوره جشن‌های زیرسایه خورشید به لطف و عنایت حضرت رضا(ع) در حال برگزاری است.

 

وی با یادآوری اینکه استان هرمزگان از سال ۹۱ توفیق شرکت در جشن‌های زیر سایه خورشید را دارد، افزود: امروز سه کاروان از خدام حرم مطهر رضوی همراه با پرچم آستان مقدس رضوی وارد استان شدند و قرار است در سراسر استان از شمال تا جنوب و شرق و غرب حضور پیدا کنند.

 

دبیر جشن‌های مردمی و بین‌اللملی زیرسایه خورشید هرمزگان با ذکر این نکته که هرمزگانی‌ها به شدت امام رضایی هستند و ارادت ویژه‌ای نسبت به امام رضا(ع) دارند، عنوان کرد: مردمان این دیار آداب و رسوم خاصی برای زیارت امام رضا(ع) دارند که نمونه‌ای از آن را امروز در چاوشی‌خوانی آیین استقبال از کاروان رضوی شاهد بودیم.

 

رجبیان با اشاره به برگزاری بیش از 200 برنامه فرهنگی هنری در هفته کرامت، گفت: شعار امسال جشن های زیرسایه خورشید « هر چه دارم از تو دارم یا علی بن موسی الرضا(ع) » است‌.

 

وی به حواشی اخیر جشنواره فیلم کن اشاره و تصریح کرد: حضور پرشور و اسقبال گسترده از خدام رضوی در اقصی نقاط ایران اسلامی بهترین پاسخ به جسارت به ساحت قدسی علی بن موسی الرضا(ع) است.

 

حجت‌الاسلام جوادی، مبلغ کاروان زیرسایه خورشید نیز از امید به عنوان نیازهای ضروری امروز جامعه یاد کرد و گفت: منبع اصلی امید، خداوند متعال است و طبق بیان مبارک امام رضا(ع) اگر کسی دچار ناامیدی می‌شود به این دلیل است که نگاهش به خداوند متعال صحیح نیست از این رو بایست نسبت به خداوند سبحان حسن ظن داشته باشیم.

 

وی افزود: امام رضا(ع) به حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) فرمودند که به شیعیان ما سلام برسانید و بگویید راه نفوذ شیطان را ببندند. بنابراین این امر هم حائز اهمیت است که اجازه ندهیم شیطان بر ما سیطره پیدا کند.

 

 

کد خبر 1180975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha