نگاه مجلس به خراسان جنوبی در تصویب قوانین ویژه باشد

قناعت با اشاره به محرومیت چندین ساله خراسان جنوبی در حوزه زیرساخت ها، گفت: نگاه مجلس به استانهای کم برخوردار مانند خراسان جنوبی در حوزه اعتبارات و تصویب قوانین باید ویژه باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «جواد قناعت» شامگاه(10 خرداد) در دیدار نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه طرح نهضت ملی مسکن امروز در دستور کار دولت سیزدهم قرار دارد، اظهار کرد: با تدبیر مجلس شورای اسلامی قانون جهش ملی مسکن مصوب شد که از برکات مجلس انقلابی برای مردم است.

 

وی با بیان اینکه امروز یک فضای معنوی و همدلی در حوزه قوای سه گانه و اجرا در کشور وجود دارد، که این فضا برای حرکت های جهشی و جهادی برای شتاب بخشیدن به استانهای کم برخوردار مانند خراسان جنوبی بسیار مهم است، گفت: خراسان جنوبی دارای مردمی متدین، همسو با نظام و انقلاب و نجیب است که در عرصه های مختلف در سالهای بعد از انقلاب به خوبی نقش آفرینی کردند.

 

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی جزو استان‌های کم برخوردار کشور است که در مقایسه با سایر استان‌ها از محرومیت های زیرساختی بیشتری برخوردار است، افزود: به این دلیل که عدالت محوری و محرومیت زدایی در دستور کار دولت و مجلس قرار دارد، انتظار می رود که توجه ویژه ای به خراسان جنوبی صورت گیرد.

 

قناعت با اشاره به اینکه تصویب 100 میلیارد تومان برای 100 شهرستان 31 استان کشور از اقدامات خوب مجلس در راستای محرومیت زدایی در کشور است که دست مدیران را برای کارها باز می گذارد، افزود: افزایش زیرساخت ها در خراسان جنوبی نیازمند اعتبارات ویژه است.

 

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی 40 درصد هدررفت آب دارد و این نشان میدهد که شبکه آبرسانی در استان فرسوده است، گفت: در حوزه زیرساخت ها نیازمند توجه ویژه به نواحی و شهرک های صنعتی هستیم.

 

استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: نگاه مجلس به استان های کم برخوردار مانند خراسان جنوبی در حوزه اعتبارات باید ویژه باشد.

 

همچنین حجت الاسلام «مجید نصیرایی» نماینده مردم شهرستان های طبس، فردوس و سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی در این جلسه با بیان اینکه توزیع اعتبارات در کشور براساس شاخص جمعیت و بدون در نظر گرفتن پراکندگی و وسعت صورت می گیرد، گفت: امید است با تصویب قوانین جدید توجه بیشتری از سوی مجلس انقلابی به استانهای محروم از جمله خراسان جنوبی بشود.

 

 

کد خبر 1181224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha