کم کاری دستگاه‌ها و فرمانداری‌ها در اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی پذیرفته نیست

عباسی با تاکید بر اینکه امسال تعدادی دیگر از روستاهای فاقد آب شرب سالم به لیست پروژه‌های آبرسانی اضافه میشوند گفت: کم کاری دستگاه‌ها و فرمانداری‌ها را در اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی به هیچ عنوان نمی‌پذیرم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «‌اسدالله عباسی» امروز (چهارشنبه، ۱۱ خرداد) در برنامه عملیات اجرایی پروژه‌های محرومیت زدایی سپاه شامل آبرسانی به ۷۱۱ روستا که در سالن شهید انصاری برگزار شد اظهار داشت: این طرح‌ها با مشارکت وزارت نیرو و قرارگاه امام حسن مجتبی(ع ) در گیلان اجرایی می‌شوند.

 

استاندار گیلان ضمن انتقاد از عملکرد برخی شهرستان‌ها برای عدم حضور در مراسم ویدیو کنفرانس این برنامه افزود: بیش از یک سوم روستاهای ما در این طرح قرار گرفتند اما مابقی روستاهای استان گیلان هم با مشکلاتی در حوزه تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی مواجهند.

 

عباسی با تاکید بر اینکه امسال تعدادی دیگر از روستاهای فاقد آب شرب سالم به لیست پروژه‌های آبرسانی اضافه می‌شوند تصریح کرد: افزایش میزان مصرف آب، کمبود بارش باران و نفوذ سموم کشاورزی در آبهای زیرزمینی از جمله مشکلاتی است که در استان گیلان وجود دارد و گیلان از این حیث در فقر نسبی به سر می‌برد.

 

نماینده عالی دولت در استان گیلان ورود قرارگاه خاتم الانبیا در استان گیلان را واقعا فرصتی مناسب مغتنم دانست و اذعان کرد: باید رویکرد جهادی و جدیدی در تمام دستگاهای استان گیلان از جمله شرکت آب و فاضلاب استان در دستور کار قرار گیرد.

 

وی از عملکرد شرکت آب و فاضلاب استان گیلان برای ارائه نقشه‌های قدیمی به مجریان پروژه‌های آبرسانی شدیداً انتقاد و تصریح کرد: چنین رفتارها و‌ عملکردهایی به هیچ عنوان مورد قبول نیست زیرا دولت انقلابی درصدد کارهای جهادی است و کم کاری دستگاه ها و فرمانداری‌ها را به هیچ عنوان قبول نمی‌کنم.

 


استاندار گیلان تشکیل قرارگاه های شهرستانی توسط فرمانداران برای اجرای پروژه‌های آبرسانی را لازم و ضروری دانست و اظهار داشت: مجری طرح اعلام کرده قصد دارد در کوتاهترین زمان کار را انجام دهد و انتظار ندارم مسئولی بیاید و بگوید زمین لازم را برای اجرای طرح ندارد و هیچ بهانه‌ای پذیرفته نیست و هرکسی کوتاهی کند، اجازه نمی‌دهم حتی یک روز به کار خود ادامه دهد.

 

عباسی اذعان کرد: مدیرانی که کوتاهی می‌کنند را به مردم معرفی می‌کنم، بایستی دست به دست هم بدهیم و کار را معطل نکنیم زیرا فرصتی که الان پیش آمده است فرصتی بسیار استثنایی محسوب می‌شود.

 

نماینده عالی دولت در استان گیلان خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری دغدغه‌های زیادی در بحث محرومیت زدایی دارند و فرمودند هرکجا که هستید مجاهد فی سبیل الله باشید بنابراین این وظیفه همه ما مسئولان و متولیان امر است.

 

نماینده عالی دولت در استان گیلان با تاکید بر اینکه متاسفانه فاضلاب بسیار زیادی وارد رودخانه‌های شهر رشت میشود افزود: اعتبار لازم را برای دو رودخانه آلوده شهر رشت، زندان لاکان و پساب قرار دادیم از طرفی قرارگاه خاتم الانبیا هم وعده‌هایی را برای رفع این معضلات در دستور کار قرار داده است.

 

استاندار گیلان اعتبار لازم برای اجرای پروژه‌های فاضلاب شهر رشت، احیاء رودخانه‌ها و پساب پسماند سراوان را شش هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعلام و خاطرنشان کرد: امروز تفاهمنامه این کار را با قرارگاه خاتم منعقد می‌کنیم و امیدواریم با این کار معضل فاضلاب شهر رشت، پساب پسماند و احیا دو رودخانه آلوده آن حل و فصل شود.

 

 

کد خبر 1181387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha