تکریم و محبت از عوامل مهم در انسجام خانواده است

حجت الاسلام کاظم لو تکریم و محبت را از عوامل مهم در انسجام خانواده دانست و گفت: تکریم همدیگر و ایجاد محبت جزو وظایفی است که باید در خانواده مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام «رضا کاظم لو» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قزوین ضمن تبریک دهه کرامت با اشاره به نامگذاری این روز با عنوان «خانواده تمدن ساز، کانون محبت و کرامت» بیان کرد: مهمترین بنیان در نظام اسلامی و از محضر اهل بیت (ع)، بنیان خانواده است و تعبیر پیامبر گرامی اسلام این است که هیچ بنایی بهتر از بنای ازدواج نیست زیرا ازدواج مقدمه ساختن یک خانواده است.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین ادامه د اد: خانواده متمدن در اسلام، خانواده ای هماهنگ و هم هدف است مثال بارز آن خانواده امیرالمومنین حضرت علی (ع) است که وقتی نیازمندی را می بینند همه به فکر برآوردن نیاز او می شوند.

 

وی عنوان کرد: اگر در خانواده ای هر کس برای خود هدفی داشته باشد و هماهنگ نباشند، خانواده متمدنی محسوب نمی شود بنابراین خانواده متمدن خانواده ای هماهنگ با داشتن یک هدف مشخص است و افرادی این چنین خانواده ای امتیازاتی دارند از جمله آرامش، ولی افرادی که دارای اهداف مختلف و متضاد هستند تک تک اعضای خانواده مضطرب هستند و هر کس خود را در میدان مسابقه ای می بیند که از دیگری عقب نماند.

 

حجت الاسلام کاظم لو با اشاره به ضرورت حفظ کرامت در خانواده و عوامل انسجام خانواده اعلام کرد: ما دستوراتی در حوزه خانواده و تکریم همدیگر داریم به طوری که زن و شوهر باید یکدیگر را تکریم کنند و همچنین تکریم فرزندان باید مورد توجه قرار گیرد و ما در روایات داریم وقتی حضرت علی (ع) وارد خانه می شدند حضرت فاطمه (س) ایشان را با عنوان امیرالمومنین صدا می زدنند این تحویل گرفتن زن و شوهر توسط یکدیگر بسیار مورد تأکید است.

 

وی اعلام کرد: ما شاهد بودیم آیت العظمی جوادی آملی وقتی همسرشان را از دست دادند چقدر ناراحت بودند و وقتی ناله ها ایشان را شنیدیم متوجه شدیم اگر محبتی هست در خانواده دین دار و هدف دار است و این امر در جامعه غربی وجود ندارد.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین توضیح داد: اگر نگاهی به زندگی امام خمینی (ره) داشته باشیم نامه هایی که در تبعید برای همسرشان می نوشتند نامه هایی سراسر محبت بود با اینکه ایشان مرجع تقلید و رهبر جهانی بودند، بنابراین تکریم همدیگر و ایجاد محبت جزو وظایفی است که باید در خانواده مورد توجه قرار گیرد.

 

وی خاطر نشان کرد: لازم است به برخی سنت هایی که داشتیم برگردیم، تعریف جایگاه پدر به عنوان مدیر اصلی زندگی و تعریف جایگاه مادر به عنوان مدیریت داخلی در خانواده و همچنین تعریف جایگاه خواهر و برادرضروری است و با کمال تأسف این معنا دیده می شود که این محدوده ها مقداری رعایت نمی شود در نتیجه ناراحتی ها و اتفاقاتی رخ می دهد.

 

حجت الاسلام کاظم لو یادآور شد: باید برگردیم و به این جایگاه ها توجه کنیم و در عمل در خانواده ها به این موارد بپردازیم.

 

کد خبر 1181814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha