روحانیون در جهاد تبیین نقش تاثیرگذاری دارند

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی گفت: روحانیون در امر جهاد تبیین وظیفه سنگین و خطیری دارند و در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، حجت‌الاسلام «محمد جواد باقری‌ارومی» امروز(پنج‌شنبه، ۱۲ خرداد) در دومین نشست رهبران نهضت تبلیغ «نقش مبلغین و مبلغات در جهاد تبیین» که در محل سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان برگزار شد، اظهارکرد: روحانیون در امر جهاد تبیین وظیفه سنگین و خطیری دارند و در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

 

امام جمعه بندر آستارا بر تبیین درست مسائل و موضوعات اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و ... تاکید کرد و افزود: مسائل و موضوعات به موقع روشنگری و تبیین شود.

 

وی به جنگ رسانه‌ای دشمنان اشاره کرد و گفت: دشمنان با بهره‌گیری از فضای رسانه‌ای تلاش در ضربه زدن به اسلام و انقلاب دارند و روحانیون توطئه‌های دشمنان را برای مردم تبیین کنند.

 

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی به شرح اهمیت جهاد تبیین و نقش علما و دانشمندان در این راستا پرداخت و تصریح‌کرد: دشمنان برای کم‌رنگ کردن ارزش‌های دینی و ملی ما تلاش و هزینه می‌کنند و ما باید با وقوف کامل به جایگاه و رسالت خطیر خود، توطئه‌های دشمنان را خنثی کنیم.

 

امام جمعه بندر آستارا با بیان‌اینکه خیمه اسلام در ایران است و ستون این خیمه مقام معظم رهبری است، خاطرنشان‌کرد: باید همیشه گوش به فرمان و مطیع رهبری باشیم تا دشمنان در رسیدن به اهداف‌شان ناکام بمانند و کشور نیز در مسیر پیشرفت و ترقی حرکت کند.

 

*افزایش اشتغال و حمایت از تولید ملی در دستور کار دولت است

«عنایت رضایی‌پور» نیز در این نشست با اشاره به تلاش دشمن در عصر حاضر برای گمراه کردن جوانان گفت: امروز هر شخص یک رسانه است و باید چشمان خود را به دقت معطوف به تحرکات دشمن داشته باشیم.

 

فرماندار بندر آستارا با بیان‌اینکه دشمنان بیش از ۲ هزار تحریم علیه کشورمان اعمال کرده‌اند، افزود اگر دست دشمن باشد آب خوردن را نیز برای ملت ما دریغ می‌کنند.

 

وی با اشاره به اینکه دشمن ادعای دلسوزی داشته و داروهای خاص را بر مردم ما تحریم می‌کند، تصریح‌کرد: دشمن در تمامی عرصه‌های جنگ اقتصادی، جنگ فرهنگی، نفوذ و شبیخون پای کار است و هر جا که با هدف ایستادگی بر توان ملی حرکت کردیم دشمن توطئه‌های خود را افزایش داد.

 

رضایی‌پور با اشاره به نیت دولت کار و کرامت بر حرکت به سوی سازندگی، ادامه داد: امروز بسیاری از کارخانه‌های تعطیل شده با همت دولت به چرخه تولید بازگشته‌اند و هدف افزایش اشتغال و حمایت از تولید ملی است.

 

عالی‌ترین نماینده دولت در بندر آستارا بر لزوم توجه به حوزه فرهنگی در این شهرستان تاکید کرد و افزود: بندر آستارا با این سابقه فرهنگی باید در این حوزه فعالیت بسیاری داشته باشد و نسل جوان امروز باید در تمام امور پای کار باشند.

 

وی به ظرفیت‌های اقتصادی آستارا اشاره کرد و گفت: ظرفیت مرزی، دریایی، تجاری، ریلی، جاده‌ای، گردشگری و اقتصادی آستارا خاص بوده و باید با توجه به زیرساخت‌ها مشکلات را رفع و شاهد شکوفایی این شهرستان بود.

 

رضایی‌پور از آغاز ساخت اسکله سوم مجتمع بندری آستارا خبر داد و تصریح‌کرد: با این حرکت‌های اقتصادی آینده خوبی را برای آستارا متصور هستیم و ان‌شاء‌‌الله به همت دولت و همکاری مردم رو به توسعه حرکت خواهیم کرد.

 

فرماندار بندر آستارا با اشاره به حرکت گام به گام دولت در مدیریت یارانه کالاها، اظهارکرد: در گذشته یارانه به آرد تعلق می‌گرفت و هم اکنون به نان، پیش از این عدم عدالت و سیاست غلط در توزیع یارانه‌ها، سلاطین کالاها به وجود آمدند و مردم به ویژه قشر ضعیف جامعه آسیب بسیاری دیدند.

 

رضایی‌پور خاطرنشان‌کرد: با این همت دولت کار و کرامت و توزیع عادلانه یارانه کالاها، نگرانی‌ها در خصوص  قاچاق و مصرف زیاد آرد و نان کاهش یافته و شاهد کیفیت نان در شهرستان آستارا خواهیم بود.

 

 

کد خبر 1182022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha