حضرت امام (ره) فرهنگ مقاومت و ایستادگی را به آزادی خواهان دنیا نشان داد

حجت الاسلام خاضع با بیان اینکه هیچ حادثه ای هرچقدر هم سنگین بود نتوانست امام(ره) را بشکند، گفت: امام راحل با اقتدار مقابل استکبار جهانی ایستادند و فرهنگ مقاومت و ایستادگی را به آزادی خواهان دنیا نشان دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام سید جواد خاضع در مراسم بزرگداشت ارتحال حضرت امام (ره)و قیام ۱۵خرداد، در مسجد شهیدان گچساران گفت:حقیقتا بزرگداشت ارتحال امام(ره) صرفا بزرگداشت یک شخص نیست و بزرگداشت مکتب ، نعمت عظیم انقلاب اسلامی و بزرگداشت راه و مسیر آینده انقلاب اسلامی است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد افزود:امام(ره) نماد عزت، استقلال و معنویت درجامعه ما هستند که ایشان سیاستمداری دانا و دارای فکری نو و پویا بودند و امام خمینی(ره) ذخیره خداوند برای شیعه بود و آرزوی هزار و چندصد ساله شیعه را با برپایی حکومت اسلامی تحقق بخشیدند.

حجت الاسلام خاضع ادامه داد:امام دین را به متن جامعه آوردند، امام با الهام از قیام عاشورا رژیم فاسد و مستبد پهلوی را با حضور همه اقشار مختلف مردم شکست دادند و موفق شدند استعمار و استبداد را در ایران ریشه کن کنند.بنابراین امام راحل شخصیت جامع ای بودند چرا که امام یک مکتب است و مکتب امام هم به عنوان یک منظومه است.

وی تصریح کرد: مکتب حضرت امام خمینی(ره) مبتنی بریک جهان بینی است و آنهم مبتنی برتوحید و خداباوری و خداترسی است ،امام راحل تنها موثر درعالم را خدا می دانستند و نه کدخدا، که باید این راه را ادامه دهیم و از دیگر شاخصه های مکتب امام (ره) نیز معنویت بود چرا که باید معنویت را درجامعه گسترش دهیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد:امام(ره) اهل سلوک معنوی و ارتباط با خداوند،اهل خشوع و تضرع ، اهل زهد و پارسایی و اهل اشک و روضه بودند و تنها کار را برای خدا انجام می دادند و به وعده های الهی حسن ظن داشتند. اما درخردادماه سال ۶۸تشییع چندمیلیونی حضرت امام(ره) درتاریخ بی نظیر بود و این همان نشانه کار برای خداست.

حجت الاسلام خاضع تصریح کرد:از دیگر شاخصه های مکتب امام(ره) بعد عقلانیت بود که درکنار معنویت زمینه بروز موفقیت را تحقق می بخشد که یکی از رمزهای موفقیت امام تکیه به مردم و نیز مردم مستضعف عالم بود .

وی ادامه داد:روحیه خودباوری و اتکاء به توانمندی و ظرفیت درونی کشور از شاخص های مکتب امام است،امام به معنای واقعی مردم را باور داشتند.امام راحل اسلام ناب محمدی(ص) را احیا کردند وآن اسلامی است که هرگز درمقابل دشمن زانو نمی زند، اسلام ناب در حقیقت ضد فساد و اشرافیگری است اسلام ناب ضد تبعیض و بی عدالتی است و نهایتا اسلام ناب طرفدار محرومین است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: اگر جایی مسئول هستیم، پس آیا درخدمت گذاری به مردم موفق بوده ایم و چقدر برای خدمت به مردم وقت می گذاریم.اما این بحث وحدت، همدلی و انسجام از شاخصه های مکتب امام(ره) است؛ بنابراین بعضا شاهد اختلاف هایی دربین نیروهای انقلابی هستیم، چرا که دشمنان در دشمنی علیه انقلاب متحد هستند.

حجت الاسلام خاضع ادامه داد:حضرت امام مردم را از هرقوم و گرایش و سلیقه ای بود می پذیرفتند و ازدیگر شاخصه های مکتب امام(ره)صبر و مقاومت بود و درانقلابی با این عظمت نیز نظام سلطه را به چالش کشیدند.

وی بیان کرد:هیچ حادثه ای هرچقدر هم سنگین بود نتوانست امام(ره) را بشکند و ایشان با اقتدار مقابل استکبار جهانی ایستادند و فرهنگ مقاومت و ایستادگی را به جهانیان نشان دادند، چرا که آنچه که ایمان انسان را بارور می کند همین استقامت و ایستادگی در سایه ایمان است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد:انقلابی ماندن خیلی برتر از انقلابی بودن است ، وظیفه ما صیانت از دستاوردهای انقلاب اسلامی است و نیز وظیفه ما صیانت از اصول و اهداف و آرمان حضرت امام(ره)است، چرا که دشمن به دنبال تحریف اندیشه های امام راحل است که با جهاد تبیین باید از این گونه تحریفات جلوگیری کنیم و جوانان و نوجوان را هرچه بیشتر با اندیشه های ناب حضرت امام راحل آشنا کنیم .

وی تصریح کرد: امروز انقلاب اسلامی پناهگاه و ملجا همه مسلمانان و آزادی خواهان جهان بوده و مهم ترین رکن مکتب امام همان موضوع ولایت فقیه است که یکی از ارکان اعتقادی تفکر شیعی در دوران غیبت است.

حجت الاسلام خاضع با اشاره به اینکه ولایت فقیه، استمرار راه انبیاء و اولیای الهی است، گفت: ولایت فقیه کشور را در بحران ها و عرصه های مختلف و در مسیر صحیح هدایت می کند، هرچند مشکلات اقتصادی داریم که هم ناشی از برخی سوءمدیریت ها و نیز تحریم های ظالمانه است و امیدواریم با تدبیر دولت انقلابی، بتوانیم از این گردنه سخت نیز به سلامت عبور کنیم.

کد خبر 1182103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha