تداوم روند کاهشی بیماران‌ کرونایی در گلستان/ مردم از تزریق نوبت سوم واکسن غفلت نکنند

گلفیروزی با اشاره به کاهش شمار بیماران کرونایی بستری در مراکز درمانی استان گلستان، از بستری ۸۱ بیمار کرونایی در استان خبر داد.

«سعید گلفیروزی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان اظهار کرد: خوشبختانه در روزهای اخیر شاهد کاهش تعداد بیماران کرونایی بستری در مراکز درمانی استان هستیم.

 

سرپرست دانشکاه علوم پزشکی گلستان‌ گفت: در حال حاضر ۸۱ بیمار در مراکز درمانی و بیمارستان های استان بستری هستند که نسبت به شبانه روز گذشته این تعداد کاهش یافته است.

 

وی افزود: از این تعداد ۲۵ بیمار تحت مراقبت های ویژه قرار دارند و ۸ بیمار نیز به علت وخامت شرایط جسمانی به ونتیلاتور متصل هستند.

 

گلفیروزی ادامه داد: براساس آخرین رنگ بندی کرونایی در گلستان شهرهای گرگان، آزادشهر، آق قلا، کردکوی، گنبدکاووس و رامیان در وضعیت آبی قرار دارند و وضعیت در شهرستان های بندرترکمن، بندرگز، گمیشان، گالیکش، کلاله، مراوه تپه، مینودشت و علی آبادکتول زرد است

 

وی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه شمار فوتی ها و موارد شناسایی و بستری در بیش از دوسال گذشته به کمترین حد خود رسیده اما لازم است که مردم همچنان دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: تزریق واکسن کرونا در کاهش ابتلا و شدت بیماری اثرگدار است و واجدین شرایط باید تزریق دز سوم و تکمیل واکسیناسیون خود اقدام کنند.

 

کد خبر 1183118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha