کمک مومنانه در دوره کرونا مصداق بارز ترویج فرهنگ دهه کرامت در میان مساجد است

حجت الاسلام والمسلمین مرتضوی لنگرودی گفت: کمک مومنانه در دوره کرونا مصداق بارز ترویج فرهنگ دهه کرامت در میان مساجد است.

حجت الاسلام والمسلمین «سید صدر مرتضوی لنگرودی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه کمک مومنانه در دوره کرونا مصداق بارز ترویج فرهنگ دهه کرامت در میان مساجد است، اظهار کرد: تمام زندگی اهل بیت (ع) سرشار از این نمونه های کرامت و رافت است که دهه کرامت فرصت خوبی برای بیان آنهاست.

 

تولیت حوزه علمیه فتحیه واقع در تهران، ضلع شمالی میدان قیام افزود: ما در این حوزه علمیه همه ساله با کمک اهالی مسجد حاج ابوالفتح (واقع در تهران، ضلع شمالی میدان قیام) کارهای بزرگی برای دهه کرامت انجام می دهیم و همه آنها به صورت خودجوش و متکی به نیروهای مردمی و با مدیریت حوزویان است.

 

وی اضافه کرد: دهه کرامت علاوه بر اینکه توانسته موجب هم افزایی میان نیروهای فرهنگی و مذهبی شود، توانسته در قالب های مختلف معارف حضرت امام رضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) را در کشور گسترش دهد. ما در این حوزه علمیه همین رویکرد را دنبال کرده ایم.

 

مرتضوی لنگرودی در ادامه با اشاره به شعار دهه کرامت در سال 1401 گفت: اینکه همه ساله خدمت کریمانه بخشی از شعار دهه کرامت است، نشان دهنده اهمیت جایگاه خدمت مردم به ویژه نیازمندان در فرهنگ اسلام است.

 

وی ادامه داد: فعالیت های اهالی مساجد در زمینه دهه کرامت همچنان که در شعار دهه کرامت اعلام شده است یعنی «خدمت کریمانه جهاد عالمانه»،باید با هدایت گری روحانیون صورت گیرد. در واقع برنامه های دهه کرامت باید هم جهادی و هم عالمانه باشد تا بیشترین تاثیر را در مردم بر جای بگذارد.

کد خبر 1183368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha