عملکرد مدیران تحت نظارت و ارزیابی است/ مدیران و کارشناسان با آورده های منطقی و علمی به جلسات بیایند

بهرام نیا با تاکید بر اینکه مدیران باید با دست پُر در جلسات حاضر شوند، گفت: هر کس به این جلسات می آید باید با منطق بالا در جلسه حضور یابد، از هیچ دستگاهی بدون حساب و کتاب و منطق چیزی پذیرفته نیست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، استاندار ایلام، ظهر امروز(۱۸ خرداد) در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی این استان، اظهار کرد: وقت و زمانی که مدیران صرف جلسات می کنند بایست برای مردم خروجی مثبت داشته باشد و از این رو انتظار است که کارشناسان با گزارشی علمی و منطقی در جلسات حاضر شوند.

 

« حسن بهرام نیا» تصریح کرد:  انتظار بر این است که کارشناسان با گزارشی علمی و منطقی به جلسات بیایند و مطرح کردن برخی طرح ها یا مشکلاتی که در شان این جلسات نیست خودداری و مطالب را پخته تر و دقیق تر ارائه دهند که وقت جلسات هم تلف نشود.

 

وی یادآور شد: مدیران جدید فعلاً در بوته نقد قرار نمی گیرند و عملکرد آنها را شش تا هفت ماه دیگر مورد بررسی قرار می دهیم، چرا که هنوز در حال برنامه ریزی هستند،  لازم است برای جلوگیری از اتلاف وقت لازم است موضوعات اول در نشست های کارشناسی شده پخته شوند و بعد برای تصمیم گیری در این نشست‌ها مطرح و بررسی شوند.

 

استاندار ایلام با تاکید بر اینکه اهتمام و تلاش همه جانبه مدیران برای رسیدن به رشد اقتصادی ۹.۶ درصدی باشد، افزود: ۴.۶ درصد این میزان مربوط به بهره وری و ۵ درصد مربوط به سرمایه گذاری است، رشد اقتصادی استان در چهار حوزه کشاورزی ۱۰.۱، معدن ۱۱، خدمات ۷ و صنعت ۱۰ درصد تعریف شده است.

 

بهرام نیا گفت: رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و فرمانداران به صورت مجزا یک کتابچه در خصوص برنامه رسیدن به رشد اقتصادی تعریف شده را تهیه کنند  و در هر جلسه باید میزان رشد واقعی را گزارش دهند.

 

وی با بیان اینکه دانش بنیان بودن و کارشناسی محور بودن امور دو مولفه مهم مدیران برای رسیدن به رشد اقتصادی پیش بینی شده استان باشد، افزود: مدیران مربوطه در چهار حوزه تعریف شده برای رسیدن به رشد اقتصادی، برنامه زمانبندی داشته باشند و تمامی گزارشات مدیران در این حوزه باید پشتوانه منطقی داشته باشد.

 

استاندار ایلام افزود: لازمه رشد اقتصادی و توسعه تعریف شده استان این است که همه مدیران پای کار باشند و کار را به کارشناسان واگذار کنیم و محوریت کار ما کار کارشناسی شده باشد‌.

 

بهرام نیا در بخش دیگری از سخنان خود با ذکر این مطلب که عملیات ۲۰ پمپاژ کشاورزی این استان حدود ۱۸ سال پیش آغاز شده و کماکان به بهره برداری نرسیده است، گفت: اتمام این پروژه ها برای افزایش راندامان و بهره وری در بخش کشاورزی ضروری است.

 

رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی استان در ادامه بر لزوم برنامه تضمینی برای کشاورزان تاکید کرد و گفت: باید علاوه بر حمایت قاطع از کشاورزان، در دستور کار قرار گرفتن کشت های استراتژیک و کلیدی است که بخشی از این مهم با تصمیمات دولت در مرکز و بخشی از آن در تصمیمات استان محقق می شود.

 

وی ادامه داد: آب بیشترین وزن متغیر در رشد اقتصادی حوزه کشاورزی دارد  که برای این مهم برنامه داریم ۲۰ پمپاژ را فعال کنیم و یکی از ساز و کارهای مهم برای افزایش راندمان و بهره وری در حوزه کشاورزی، استفاده از آب سیمره است.

 

استاندار ایلام با اشاره به اینکه ۲۱۲ کیلومتر از سامانه گرمسیری در حوزه استحفاظی استان ایلام است، اضافه کرد: ۳۵۰۰ میلیارد تومان جهت تکمیل سامانه گرمسیری برای بهره وری محصولات زراعی و باغی است که تاکنون ۵۰ میلیارد تومان تخصیص داده شده است که که در این راستا وزارت نیرو و جهاد کشاورزی هر کدام وظایفی دارند بایست انجام دهند.

 

بهرام نیا خاطرنشان کرد: نخستین هدف ما برای تکمیل این پروژه این است که پروژه خط انتقال آب به سرانجام برسد و آب به پشت سد کنجانچم برسد که اگر این مهم محقق شود ۱۸ هزار هکتار زمین کشاورزی استان آبی می شود.

کد خبر 1183746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha