تلاش برای افزایش سقف تسهیلات دامدار کارت/ قرارگاه امنیت غذایی تشکیل شود

اشرفی با بیان به اینکه قرارگاه امنیت غذایی باید در جهاد کشاورزی تشکیل شود، گفت: قرارگاه امنیت غذایی جهاد کشاورزی، مجموعه ای ذیل کارگروه تنظیم بازار برای کمک به تنظیم بازار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «جواد اشرفی» شامگاه (18 خرداد) در ستاد تنظیم بازار استان با اشاره به در پیش بودن عید قربان، بر پیش بینی دام لازم برای ذبح در استان و کنترل بازار گوشت تاکید کرد و اظهار کرد: دامپزشکی استان کنترل لازم را در خصوص خروج دام زنده از استان داشته باشد تا در ایام عید قربان دچار کمبود دام زنده و یا گوشت قرمز در استان نشویم.

 

وی با اشاره به همجوار بودن خراسان جنوبی با استان سیستان و بلوچستان و تقاضای بالای دام زنده در ایام عید قربان در آن استان، گفت: برنامه ریزی ها برای خروج دام زنده مازاد استان به استانهای همجوار باید طوری از سوی متولیان امر صورت گیرد که شاهد کمبود دام و یا افزایش قیمت (بالاتر از عرف) در استان نباشیم.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی همچنین با تاکید بر اینکه قرارگاه امنیت غذایی باید در جهاد کشاورزی تشکیل شود، افزود: قرارگاه امنیت غذایی جهاد کشاورزی، مجموعه ای ذیل کارگروه تنظیم بازار است که برای کمک به تنظیم بازار بسیار موثر می باشد.

 

قرارگاه امنیت غذایی در استان تشکیل شود

اشرفی با بیان اینکه قرارگاه امنیت غذایی استان باید در زمینه تامین گوشت قرمز و مرغ و تخم مرغ جلساتی را مرتب برگزار و مشکلات مرغداران و دامداران را بررسی و حل کند، افزود: موضوع خروج دام زنده از استان نیز باید در قرارگاه امنیت غذایی بررسی و چنانچه به تامین بازار داخل استان ضربه وارد نکند، در این خصوص تصمیم گیری و نتیجه به جلسات ستاد تنظیم بازار ارائه شود.

 

وی با اشاره به اینکه همچنین جهاد کشاورزی در راستای پایداری بازار مرغ و تخم مرغ استان جلسات مرتبی را برگزار کند، گفت: میزان تولید مرغ و تخم مرغ در خراسان جنوبی چندین برابر میزان مصرف استان است، اما مسئولان به واحدهای مرغ و تخم مرغ کمک کنند تا چرخه تولید آنها دچار مشکل نشود و روند تولید پایدار بماند، چراکه افزایش تولید و فعال تر شدن چرخه تولید برای ما از اهمیت بالای برخوردار است.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه جهاد کشاورزی برای پایداری تولید مرغ و تخم مرغ واحدهای تولیدی استان، مرتب از مرغداری ها و کشتارگاه‌ها بازدید داشته باشند و مشکلات اپآنها را بررسی و رفع کنند، گفت: نتیجه این بازدیدها و جلسات در ستاد تنظیم بازار استان ارائه شود.

 

اشرفی اظهارداشت: باید طوری برنامه ریزی شود که سود مرغدار، کشتارگاه و سایر عوامل دخیل در چرخه گوشت سفید یکسان باشد تا عدالت در این خصوص برقرار شود.

 

وی ادامه داد: برای بررسی مشکلات حوزه مرغ و طیور جلسه را در آینده نزدیک با مرغداران و عوامل تولید مرغ و تخم مرغ در استان برگزار خواهیم کرد.

 

تلاش برای افزایش سقف تسهیلات دامدار کارت

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی در ادامه ضمن تشکر ازشعب بانک کشاورزی استان در خصوص ارائه خدمات به مردم در روزهای تعطیل، گفت: یکی از اقدامات بسیار خوب بانک کشاورزی که در رسانه ها دیده نشد، فعالیت بانک کشاورزی در سه روز تعطیل هفته دوم خرداد بود که در راستای کمک به کشاورزان و دامداران برای دریافت تسهیلات، در سه روز تعطیل شعب این بانک به صورت کشیک دایر بودند.

 

اشرفی در خصوص مبلغ تسهیلات دامدار کارت بانک کشاورزی به دامداران، توضیح داد: هدف دامدار کارت کمک به دامداران در تهیه نهادهای دامی است، که در این طرح 50 درصد اعتبارات مورد نیاز برای خرید نهادهای دامی را باید خود دامدار پیش بینی کند و 50 درصد دیگر را دولت در قالب تسهیلات به دامدار می دهد، که البته ما در سطح ملی در حال پیگیری برای افزایش سقف مبلغ این تسهیلات هستیم.

 

وی با تاکید بر اینکه متولیان سازمان صنعت، معدن و تجارت و همچنین جهاد کشاورزی استان در خصوص اعلام نرخ قیمت های جدید کالاها پاسخگوی رسانه ها به خصوص رسانه ملی باشند، گفت: انتظار می‌رود که رسانه‌ها نیز در انعکاس اخبار حوزه اقتصادی و بازار، علاوه بر مطالبه گری که دارند، خبرها و اقدامات خوب در این حوزه را هم منتشر کنند.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه جنس دولت سیزدهم مردمی و پاسخگو بودن است اما بهتر است رسانه ها در کنار مطالبه گری، اقدامات خوبی هم که در استان صورت می گیرد را رسانه ای کنند، افزود: مسئولان شبانه روزی برای کم کردن مشکلات مردم در تلاش هستند، انتظار می رود که رسانه ها نیز کمک کننده باشند.

 

اشرفی با بیان اینکه جهاد کشاورزی استان شکر صنف و صنعت را برای توزیع در اختیار اتاق اصناف قرار دهد و توزیع فقط از طریق اتاق اصناف صورت گیرد، گفت: صادر کننده حواله برای توزیع شکر بین صف و صنعت با اتاق اصناف باشد.

 

وی در پایان با بیان اینکه بازرسی های جهاد کشاورزی و صنعت و معدن و تجارت از صنوف باید هدفمند و دارای خروجی باشد، خاطرنشان کرد: دستگاههای نظارتی تمام تلاش خود را برای برقراری آرامش در بازار داشته باشند.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1183864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha