برای همراه شدن مردم در عرصه دینی باید خودمان عامل باشیم

آیت الله عابدینی گفت: باید بتوانیم در هر عرصه‌ رسالت ‌های کاری و دینی ابتدا خودمان عمل کننده باشیم تا مخاطبان با ما همراه شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه قزوین، آیت الله «عبدالکریم عابدینی» در جمع مدیران کمیته امداد امام ‌خمینی (ره) استان بیان کرد: همه عزیزانی که در کمیته امداد امام خمینی (ره) زحمت می‌کشند، کار بسیار ارزشمندی را انجام می ‌دهند، اگر بخواهیم در این عالم کاری را بگوییم که خداوند و پیامبر بسیار به آن عنایت دارد، کمک به مستضعفان و نیازمندان است که این مهم بخشی از رسالت کمیته امداد است و در این مسیر نیّت کمک کردن و دستگیری کردن بسیار حائز اهمیت است.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: خداوند در آیه 28 سوره مبارک رعد فرموده «الَّذِينَ آمَنُوا وَتَطْمَئِنُّ قُلُوبُهُمْ بِذِكْرِ اللَّهِ أَلَا بِذِكْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوب» یعنی آنها که به خدا ایمان آورده و دل‌هایشان به یاد خدا آرام می‌گیرد، آگاه شوید که تنها یاد خدا آرام‌ بخش دل‌هاست و در آیه 29 همین سوره هم فرموده «الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ طُوبَی لَهُمْ وَحُسْنُ مَآب» یعنی آنان که به خدا ایمان آورده و به کار نیکو پرداختند، مقام نیکو از آن آنهاست.

 

وی عنوان کرد: در مراسم سالگرد حضرت امام خمینی (ره)، رهبر فرزانه انقلاب مطلبی را تحت این عنوان فرمودند که ما باید از فرصت ایمان مردم برای ساختن و فعال کردن عمل صالح استفاده کنیم، این مربوط به طلبه‌ها و عزیزان امدادگر است، مردم ایمان دارند، خدا، قیامت و برکت را قبول دارند و به احکام شرعی معتقدند، اما اینکه ما هنر این را داشته باشیم که بتوانیم به سراغ آن‌ها برویم و این احکام را برای آنها تبیین کنیم، بسیار لازم و ضروری است، یعنی عقیده به عمل صالح تبدیل می‌ شود.

 

آیت الله عابدینی اعلام کرد: بسیاری وقت ‌ها مبانی، اعتقادات و اصول قرآنی در جامعه مطرح می‌شود اما آنقدر نمی‌توان این حرف‌ها را دنبال کرد تا در مخاطب تبدیل به عمل شود، ما راجع به قیامت و حساب و کتاب دقیق آن، خمس، زکات و مسئولیت‌‌ها در قبال فقرا صحبت می‌کنیم، اما باید بتوانیم در هر عرصه‌ رسالت‌های کاری و دینی ابتدا خودمان عمل کننده باشیم تا مخاطبان با ما همراه شوند.

 

وی تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب به همه ما مأموریت داده‌اند که از فرصت ایمان مردم برای تولید عمل صالح استفاده کنیم، باید جلساتی بگذاریم تا این کلام رهبر فرزانه انقلاب را هم‌اندیشی کنیم تا ببینیم چه راه‌هایی وجود دارد که ایمان و اعتقادات جامعه اعم از مددجویان و دیگران، به عمل صالح تبدیل شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: خداوند در آیه 103 سوره مبارک توبه می‌فرماید تو از اموال مومنان صدقات را دریافت دار که بدان صدقات نفوس آنها را پاک و پاکیزه می‌سازد و رشد و برکت می‌دهی و آن‌ها را به دعای خیر یاد کن که دعای تو در حق آنان موجب تسلّی خاطر آنها شود و خدا شنوا و داناست، این یعنی خدا به پیغمبر دستور می‌دهد که از مؤمنان صدقه بگیرد، به عوامل کار پیغمبر یعنی کمیته امداد نیز همین دستور را می‌دهد، زیرا افراد با این کار پاک می‌شوند.

 

وی گفت: اگر فرد پاک نشود دین را نمی‌فهمد و قرآن و غیر قرآن برای او فرقی نمی‌کند، اما اگر پاک شد «اِنَّهُ لَقُرْآنٌ کَرِیمٌ، لَا يَمَسُّهُ إِلَّا الْمُطَهَّرُونَ» می‌شود و خطاب‌های قرآنی جان او را صفا داده و روح او را عوض می‌کنند تا او با آرامش زندگی کند.

 

آیت الله عابدینی افزود: در آیه 103 سوره توبه که کلمات «تُطَهِّرُهُمْ وَتُزَكِّيهِمْ» آمده است، هر کدام یک نوع پاکی هستند، فرد وقتی خمس مال خود را می ‌دهد پاک می‌شود، تزکیهم یعنی آلودگی مالی فرد برطرف می‌شود، حرام نمی‌خورد، با لباس غصبی نماز نمی‌خواند و اوضاع او تغییر می‌کند.

 

گفتنی است در ابتدای این دیدار ناصر ظاهری مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین گزارشی از برنامه‌ها و اقدامات کمیته امداد استان ارائه کرد.

کد خبر 1183897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha