گیلان از شاخصه های توسعه‌ کشور عقب مانده است

عباسی با اشاره به اینکه گیلان از شاخصه های توسعه‌ کشور عقب است، اضافه کرد: بسیاری از پروژه های این استان ناقص است و برای تکمیل شدن نگاه ویژه مسئولان را می طلبد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، « اسدالله عباسی» امروز ( پنج‌شنبه ، ۱۹ خرداد) در جلسه شورای برنامه ریزی توسعه و عمران این شهرستان که در سالن اجتماعات هتل اسپیناس برگزار شد اظهار کرد: بندر آستارا پاره تن گیلان است و باید به این شهرستان نگاه ویژه‌ شود و انتظار از مسئولین کشوری و استانی این است در  راستای حل مشکلات آن همکاری لازم را داشته باشند.


استاندار گیلان با بیان اینکه مسیر نوستراک از این استان عبور می کند افزود: راه آهن در استان گیلان تکمیل نشده و ناقص است.


وی عبور کریدور شمال – جنوب از گیلان را فرصتی برای توسعه این استان دانست و تصریح کرد: متاسفانه خط ریلی که به رشت متصل شده،  به آستارا متصل نشده و ناقص است.


عباسی گفت: در  سفر رئیس جمهور و هیأت دولت به گیلان ذر بهمن ماه سال قبل، این قبیل پروژه ها در اولویت قرار گرفت تا برای فعال کردن ترانزیت خارجی استان اقدام شود.


عالی ترین نماینده دولت در استان گیلان با اشاره به اینکه این استان از شاخصه های توسعه‌ کشور عقب است، اضافه کرد: بسیاری از پروژه های این استان ناقص است و برای تکمیل شدن نگاه ویژه مسئولان را می طلبد.


وی به مشکلات حوزه راه زمینی‌ در استان گیلان اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به این موضوع، از رشت تا آستارا ترانزیت کالا به سختی انجام می گیرد و روزانه در آستار فقط ۲۰۰ کامیون، امکان خروج از مرز را دارد و تجهیزات  قدیمی بوده و مجهز به سامانه هوشمند نیستند.


عباسی اضافه کرد: پل مرزی زمینی آستارا که باید ظرفیت تردد هزار کامیون را داشته باشد، متاسفانه این قابلیت را ندارد و با توجه به تقاضایی که آن سوی مرز برای کالاهای تولیدی ما وجود دارد باید مدتوجه کمیسیون اقتصادی مجلس باشد.


عالی ترین نماینده دولت در گیلان با اشاره به اینکه به پیمانکار طرح لایروبی بندر آستارا سه ماه فرصت داده ایم تا لایروبی بندر را تمام کند، اضافه کرد: این عملیات به منظور  پهلوگیری کشتی های باری بزرگ انجام می شود و اگر کریدور شمال - جنوب تکمیل شود، کالایی که از هند به اوراسیا ظرف ۴۰ روز منتقل می شود ۴۰ روز طول می شود به ۱۸ روز کاهش خواهد یافت.


وی در بخش دیگری از سخنان خود به  توسعه تولیدات دانش بنیان در گیلان اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: دهکده دانش بنیان با حدود ۷۰ میلیارد تومان اعتبار راه اندازی شده است.

کد خبر 1184086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha