«جوانه‌ها» رادیو فرهنگ برای نوجوانان 

مجله «جوانه ها» كه با اجرای نوجوانان از رادیو فرهنگ پخش می شود، پنج‌شنبه ۱۹ خرداد ماه با موضوع برنامه ریزی تابستانی روی آنتن می‌رود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، در جوانه های این هفته در بخش كارشناسی چگونگی برنامه ریزی صحیح برای استفاده بهینه از زمان در تعطیلات تابستان بررسی می شود .

در این برنامه از شنوندگان نوجوان پرسیده می شود که چه برنامه ای برای تعطیلات تابستان دارند.

بخش "معرفی كتاب" مجله "جوانه ها" به معرفی كتاب "اُلیِ عزیز” ، اثر مایکل مرپورگو اختصاص دارد

این کتاب داستان خواهر و برادری پدر خود را که دامپزشک بوده از دست داده اند. همه انتظار دارند که پسر نوجوان هم دامپزشک شود. اما او تصمیم گرفته به آفریقا برود، دلقک شود و بچه های آن جا را خوشحال کند. با این همه ، در آفریقا، حوادثی پیش بینی نشده در انتظار اوست .

گفتنی است؛سر مایکل اندرو بریج مورپورگو،نویسنده این کتاب  (متولد پل مایکل اندرو؛ در تاریخ ۵ اکتبر ۱۹۴۳) نویسنده کتاب، شاعر، نمایشنامه نویس و سلبریتی انگلیسی است که به خاطر رمان های کودکانی چون جنگ اسب (۱۹۸۲) شهرت دارد. کار او به دلیل "داستان گویی جادویی" ذکر شده است، برای تکرار مضامین مانند پیروزی یک شخص خارجی یا بقا، برای روابط شخصیت ها با طبیعت، و برای تنظیمات واضح مانند سواحل کورنیا یا جنگ جهانی اول مورپورگو سومین کودک، برنده جایزه، از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۵ شد.

در بخش ما میتوانیم نیز راهکار هایی برای گذراندن تابستان ارائه می شود.

همچنین در بخش گردشگری مجله "جوانه‌ها"، به خانه  مشروطه که یکی از خانه‌های تاریخی و موزه‌های شهر تبریز در محله راسته‌کوچه واقع در غرب بازار تبریز ‌است می رویم .

این بنا به سبک معماری دورهٔ قاجار ساخته شده و ملک شخصی مهدی کوزه‌کنانی بوده‌است ‌و در تاریخ ۲۱ مهر ۱۳۵۴ به شمارهٔ ۱۱۷۱، در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده و در سال ۱۳۶۷(ش) به تملک رسیده‌است.

برنامه "جوانه ها" را پنجشنبه ها به تهیه كنندگی و مشاور محتوایی مریم قاسمی ساعت ۱۵:۰۰ به مدت ۳۰ دقیقه روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ بشنوید.

کد خبر 1184109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha