بخش خصوصی در حوزه‌های اقتصادی و فرهنگی تقویت شود

آیت الله رئیسی با بیان اینکه بخش خصوصی در حوزه‌های اقتصادی و فرهنگی باید تقویت شود، گفت: به طور مثال در حفاظت از جنگل های زاگرس وظیفه دولت نظارت، هدایت و حمایت است اما میدان‌دار مردم و بخش خصوصی هستند و نقش آفرین واقعی مردم اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، آیت الله سید «ابراهیم رئیسی» عصر امروز (پنج شنبه ۱۹ خرداد) در نشست شورای اداری چهارمحال و بختیاری که دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد برگزار شد، مسئله آب را یکی از مسائل مهم چهارمحال و بختیاری و استان‌های همجوار خواند و گفت: علی رغم نعمت آب فراوان در این استان اما در سال های اخیر به دلیل خشکسالی منابع آبی کاهش یافته است که باید مدیریت درستی در این حوزه اجرا شود.

 

رئیس جمهور موفقیت در مدیریت منابع آب را نیازمند همراهی و همکاری مردم دانست و افزود: در گام نخست باید آب شرب مردم این استان تامین شود زیرا برخی از مناطق این استان با تانکر آبرسانی می شود.

 

رئیس قوه مجریه از اجرای طرح جامع منابع آب توسط وزارت نیرو خبر داد و اظهار کرد: در این طرح آب شرب، کشاورزی و صنعت مدیریت می شود که از وزرات نیرو انتظار داریم این طرح را شفاف و همراه با عدالت و قانون و استفاده از نظرات نخبگان اجرایی کند.

 

رئیسی یکی از ضروریات چهارمحال و بختیاری را جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی خواند و تصریح کرد: رشد اقتصادی با افزایش سرمایه‌گذاری و در نتیجه افزایش بهره‌وری شکل می گیرد که باید در جذب سرمایه گذاران در استان تلاش وافری شود.

 

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه استان چهارمحال و بختیاری ظرفیت های گردشگری قابل توجهی دارد، گفت: اگر صنعت گردشگری در استان رونق یابد و در کنار آن شاهد ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی باشیم اشتغال در این استان رونق می گیرد.

 

رئیس دولت سیزدهم با بیان اینکه بخش خصوصی در حوزه‌های اقتصادی و فرهنگی باید تقویت شود، افزود: به طور مثال در حفاظت از جنگل های زاگرس وظیفه دولت نظارت، هدایت و حمایت است اما میدان‌دار مردم و بخش خصوصی هستند و نقش آفرین واقعی مردم اند.

 

وی از در صحنه بودن مردم چهارمحال و بختیاری و ناکام گذاشتن معاندین و ضدانقلاب‌ها قدردانی کرد و ادامه داد: این رفتار مردم وظیفه مدیران در خدمات رسانی به آنان را دوبرابر می کند.

 

رئیسی بر تقویت زیرساخت‌های ورزشی و فضاهای آموزشی در چهارمحال و بختیاری تاکید و تصریح کرد: این موارد از مطالبات مردم استان بود که تلاش می شود در مصوبات سفر مورد توجه قرار گیرد.

 

رئیس جمهور با بیان اینکه استان چهارمحال و بختیاری ظرفیت های خوبی در زمینه اشتغال دارد که باید از آن ها بهره برد، خاطرنشان کرد: کارخانه چادر مشکی یا کشتارگاه این استان ظرفیت های قابل توجهی هستند که باید از آن ها برای افزایش اشتغال استفاده کرد.

 

کد خبر 1184201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha