ایران آمادگی دارد واکسن کرونای مازاد را به سایر کشورها ارسال کند

عین اللهی گفت: ایران نه تنها در تولید واکسن خودکفا شده است بلکه هم اکنون چهار میلیون دز واکسن تولیدی اضافه دارد که می تواند آن را به کشورهای آفریقایی ارسال کند.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، دکتر بهرام عین اللهی در برنامه صف اول شبکه خبر در خصوص اقدامات و تلاش های کادر درمان و وزارت بهداشت برای مقابله با ویروس کرونا با بیان اینکه ما در حوزه مقابله با کرونا علاوه بر شیوع و گسترش این ویروس در ایران محدویت ها و تحریم ها باعث شده بود تا نتوانیم مقابله کاملی با این ویروس داشته باشیم.

 

وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی گفت: علیرغم وجود تحریم ها و محدودیت های دارویی و پزشکی کادر سلامت و مردم خودشان وارد صحنه شدند و به گونه ای تاریخ ساز شدند که هیچ گاه از تاریخ پاک نمی شود، بنابراین کرونا لکه ننگی برای کشورهایی است که ما را تحریم کردند و در مقابل مردم و دولت ما ایستادند.

 

عین اللهی با تاکید بر اینکه بسیاری از دستگاه های کشور مانند هلال احمر، بانک مرکزی و وزارت بهداشت فراتر از حیطه وظیفه خود برای مواجهه با کرونا وارد صحنه شدند، گفت: در این کشورها رهبران کاری به کرونا نداشتند اما در ایران با تلاش آقای رییسی مقدار زیادی از واکسن ها تهیه و وارد شد و هدایت ها و توصیه های مقام معظم رهبری در این مسئله بسیار تاثیرگذار بود.

 

وی با بیان اینکه کادر سلامت ما در لحظه های حساس و نفس گیر مبارزه با کرونا تا آخرین نفس پای کار بودند، گفت: نزدیک به 300 نفر از کادر سلامت ما به دلیل همین فداکاری ها شهید شدند و حتی خانواده های آنان نیز به دلیل تماس ها با کادر درمان مرحوم شدند که امیدوارم در سال های آینده در کتاب های درسی فداکاری های کادر درمان ثبت شود.

 

عین اللهی گفت: سرعت واکسینه شدن در کشور موضوع مهمی برای مبارزه با کرونا بود و ما توانستیم در مدت کوتاهی حجم زیادی از واکسن را به مردم تزریق کنیم که همین امر سبب شد تا شاهد ایمنی در مدت کوتاهی باشیم.

 

وی افزود: اگر ما منتظر واکسن های کاوس می ماندیم، قطعا متضرر می شدیم. دانشمندان ما برای ساخت واکسن کرونا وارد عمل شدند و زیرساخت های این کار به صورت شبانه روزی شکل گرفت. مفتخرم که اعلام کنم این زیرساخت ها دیگر تنها مربوط به مقابله با کرونا نیست بلکه یک کارخانه قوی تولید واکسن داریم که هر ویروسی که درون آن بریزیم از اون سو می توانیم واکسن آن را تولید کنیم.

 

وزیر بهداشت با درخواست از مردم برای تزریق واکسن گفت: مردم باید همواره این آمادگی را داشته باشند که واکسن های کرونا را تزریق کنند تا سیستم ایمنی خود را بالا ببرند و ما سعی می کنیم ایمنی مردم همواره حفظ شود، به همین دلیل تزریق دوز سوم را به مردم توصیه می کنیم.

 

وی افزود: ایران امروز در بحث واکسن نه تنها خودکفا شده بلکه واکسن های ساخته شده بیشتر از نیاز داخل است و در حال حاضر می توانیم چهار میلیون دوز واکسن آماده شده را به کشورهای آفریقایی ارسال کنیم.

کد خبر 1184405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha