برگزاری جشن روستا و عشایر به مناسبت میلاد امام رضا در روستای زاوشت بناب

صمدیان گفت: از سلسله جشن های فرهنگ و هنر روستا و عشایر استان،همزمان با دهه کرامت و در روز میلاد علی ابن موسی الرضا(ع) در روستای زاوشت بناب به همت تلاشگران کانون و مسجد برگزار شد.

«مهران صمدیان» در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز از برگزاری سلسله جشن های فرهنگ و هنر روستا و عشایر استان به مناسبت دهه کرامت و همزمان با میلاد با سعادت امام رضا (ع) در مسجد میدان روستای زاوشت بناب با حضور و سخنرانی مسئول دبیرخانه هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی خبر داد.

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری دائرة المعارف مسجد میدان روستای زاوشت با اشاره به اهمیت برگزاری مراسم و جشن ها در اعیاد مختلف گفت:این آیین با هدف ایجاد شور و نشاط  اجتماعی، برکت معنوی و ترویج فرهنگ و سیره اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در بین اقشار مختلف مردم به خصوص نسل جوان برگزار شد.

صمدیان افزود:«محمد هادی نیا» مسئول دبیرخانه هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی،سخنران این مراسم بوده که ضمن تبریک ایام دهه کرامت و تجلیل و قدردانی از عوامل اجرایی این برنامه،سخنانی در مورد فضائل امام رضا (ع) بیان کردند.

مدیر مسئول کانون با بیان اینکه این جشن  با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و هنری اجرا شد،بیان کرد: مدیحه سرائی ذاکر اهل بیت (ع) همراه با اهدای تبرکی حرم امام رضا (ع) از دیگر بخش های این آیین جشن و سرور بود.

صمدیان تصریح نمود: این آیین به همت شورای اسلامی و دهیاری،هیئات مذهبی،هیئت امناء مساجد،ریش سفیدان،پایگاه مقاومت فجر،موسسه خیریه حضرت ابوالفضل،کانون فرهنگی هنری دائرة المعارف مسجد جامع میدان روستای زاوشت برگزارشد.

وی،تجلیل از فعالان کانون و مسجد، همنامان امام رضا و حضرت معصومه و همچنین اجرای برنامه توسط نوجوانان مسجدی را از دیگر عنوان های اجرایی در این برنامه برشمرد.

گفتنی است روستای زاوشت در شمال شرق شهرستان بناب استان آذربایجانشرقی قرار دارد و کانون فرهنگی هنری این روستا با مجوز رسمی از ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان،فعالیت های مختلفی در زمینه های فرهنگی و هنری دارد.

کد خبر 1185159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha