ترویج فرهنگ کاربستر افزایش تولید داخلی است

جهانی گفت :گسترش و ترویج فرهنگ کار در یک بین جوانان جامعه سبب نظم‌ پذیری جمعی، کار دلسوزانه سازگار شدن نیروی کار با شرایط اجتماع، و در نهایت افزایش تولید داخلی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «علی جهانی» امروز دوشنبه در جلسه هم اندیشی کاریابی های استان، تکیه بر خودباوری، خوداتکایی و ترویج و تبلیغ فرهنگ کار را ضروری دانست واظهار داشت: تقویت فرهنگ کار و تعاون بستر اشتغال جوانان و تقویت تولید است.

 

وی افزود: همیشه فرهنگ کار و تلاش برای کسب درآمد به عنوان بزرگ ترین پیش نیاز نیل به توسعه همه جانبه یک منطقه و کشور مطرح بوده است که این مقوله بسیار مهم باید در استان نهادینه شود.

 

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان بر لزوم تغییر دیدگاه‌های نسل جدید نسبت به فرهنگ کار و تلاش تاکید کرد و افزود: یکی از مهم‌ترین شاخص در زندگی هر انسانی که دین مقدس اسلام نیز روی آن تأکید بسیار زیادی کرده، تلاش و کوشش و استفاده‌ از دسترنج خویش برای تأمین روزی حلال است.

 

جهانی خاطرنشان کرد: تلاش و کوشش به‌ عنوان یک سرمایه‌ی عظیم و اثرگذار، نقش مهمی در توسعه جوامع در عرصه‌های مختلف ایفا می‌کند.

 

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان لرستان تصریح کرد: متاسفانه فرهمگ کار و تلاش در بین جوانان و کارجویان استان بسیار ضعیف است و یکی از دلایل اصلی آن ضعف مهارت است که دانشگاهها در این زمینه باید از شروع مقطع تحصیلی با توجه به نیاز کار مهارت آفرینی کنند.

 

وی در ادامه به آموزشهای مهارتی فنی و حرفه ای در استاناشاره کرد و افزود: گسترش و افزایش این آموزش ها و جذب جوانان و افراد جویای کار می تواند موجب رقابت سالم میان آنها در زمینه‌های مهارت فنی و حرفه‌ای و در نهایت شناسایی و کشف استعدادهای برتر و نخبگان مهارتی می‌شود.

 

جهانی با بیان اینکه جوانان و کارجویان برای گرفتن مدرک رو به گسترش است و کسب مدرک جای مهارت آموزی را گرفته است، خاطر نشان کرد: ایجاد بستری مناسب برای ارتقای بیشتر مهارت‌های حرفه‌ای، تکیه بر توانایی و مهارت های فردی و اینکه نباید کار را پشت میز نشینی دید، سبب می‌شود تا اولاًک مبودها و نواقص به درستی شناسایی شده، ثانیاً با برنامه‌ریزی مناسب در راستای رفع آنها تا رسیدن به سطح مهارت‌های کافی در جهت اشتغال و کسب درآمد تلاش نمود.

 

وی به روی آوردن کارجویان و جوانان به کار جمعی و گروهی تاکید کرد و گفت: تشکیل تعاونی در حوزه های مختلف می تواند یکی از راههای تجمیع سرکایه های خرد و تولید و در نهایت اشتغال شود که این مقوله مهم باید در لرستان فرهنگ سازی شود .

کد خبر 1185298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha