شورای فرهنگ عمومی در واقع پارلمان فرهنگی هر منطقه و یک پدیده بی‌نظیر است

امامی،گفت: شورای فرهنگ عمومی در واقع پارلمان فرهنگی هر منطقه و یک پدیده بی‌نظیر است که مشابه آن در کمتر کشوری وجود دارد که تصمیمات خوبی در آن گرفته می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه ، امروز دوشنبه ۲۳ خرداد ماه سید مجید امامی در نشست خبری که در سالن جلسات فرمانداری کرمانشاه برگزار شد،گفت: امسال در ۱۸ تیرماه جاری همزمان با برگزاری یازدهمین جشنواره مد و لباس فجر از سامانه شیما  رونمایی خواهد شد.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور  با اشاره به اینکه جهت ساماندهی نظام طراحی در کشور قرار از سامانه «شیما» رونمایی شود، افزود: در این سامانه طراحان لباس های خود را ثبت کرده و طرح های ثبت شده در آن کد کالای ایرانی و اسلامی گرفته و مورد حمایت جهت تولید هستند.

 

وی خاطر نشان کرد:برند به عنوان شناسنامه اثر شما شناخته می‌شود و به آن هویت می‌بخشد. اثر شما هر اندازه فاخر هم باشد بدون ثبت برند و لوگو، نمی‌توانید به شهرت مطلوب خود دست پیدا کنید. ثبت برند لباس نیز مانند سایر آثار، اهمیت فراوانی دارد ولی این نکته را باید در نظر داشته باشید که تمامی مراحل طراحی تا تولید لباس خود را می‌توانید ثبت کند. 

 

 

امامی اظهار کرد:زمانی هم که بانوان برای خرید مانتوهای اداری یا چادر مراجعه می کنند مجبور به پرداخت هزینه چند برابری نسبت به مانتوهای جلوباز می شوند و این یعنی به اجبار مردم به سمت استفاده از مانتوهای جلوباز سوق می دهیم و متاسفانه بسیاری از لباس های که امروزه در سطح بازار عرضه میشود برای بانوان نامناسب هستند از طرفی قیمت چادر چند برابر شده است و این موارد سبب می‌شود مردم به سمت لباس های نامناسب کشانده شوند.

 

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور ،با بیان اینکه امروزه زیرساخت های سایبری جزئی از زندگی روز مرده مردم تبدیل شده است ، افزود: در شورای عالی فضای مجازی برای این موضوع برنامه‌ریزی شود چراکه چالش فقدان قوانین نوین نظارتی و بیگانه بودن عرصه تولید محتوا یکی از مهم ترین مواردی است که با آن مواجه هستیم.

 

 

وی گفت: هماهنگی اجرای سیاست‌های فرهنگی و صیانت از اصالت‌ها و پاسداشت ارزش‌های فرهنگی شهرها و مناطق کشورمان محور فعالیت‌های این شورا است،که متأسفانه به دلیل عدم تخصص‌ها و عدم فرهنگ کار گروهی، طی ده سال گذشته شورای فرهنگ عمومی در برخی شهرستان‌ها توفیق چندانی نداشته است و وزارت ارشاد اسلامی عزم جدی و انقلابی بر احیای نقش شورای فرهنگ عمومی کشور را دارد.

 

 

امامی ، خاطر نشان کرد:در حال حاضر بیش از۸۰ درصد جامعه  ایرانی معتقد به حجاب و پوشش عفیفانه هستند که نشات گرفته از فرهنگ ایرانی و اسلامی ماست، اما در بازار عملا داریم برای مردم «تن نمایی»را ترویج می کنیم و همین اختلاف بازار و فرهنگ جامعه موجب ایجاد شکاف نسلی و شکاف فرهنگی شده و بسیاری خانواده های ایرانی از این وضعیت گلایه مندند که در بازار لباس مناسبی برای خرید نیست و مجبورند مانتو جلوباز و کوتاه بخرند.

 

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تاکید کرد: ما نمی توانیم به مردم بگوییم چه ببپوشند اما  باید کمک کنیم قدرت انتخاب واقعی داشته باشند و یکی از راهکارهای آن ارتقا نظام طراحی مد لباس در کشور است.

 

 

کد خبر 1185411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha