ایجاد قرارگاه‌های انتظار در مساجد/ بدنه مردمی بنیاد مهدویت تقویت شود

مدیر فرهنگ و آموزش بنیاد مهدویت کشور در نشست با مدیران بنیاد مهدویت یزد بر ایجاد قرارگاه های انتظارد ر مساجد تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، محمود رستگاری مدیر بنیاد مهدویت استان یزد در دیدار با حجت الاسلام عباسعلی‌پور مدیر فرهنگ و آموزش بنیاد مهدویت کشور به موضوع کمبود‌ نیروی انسانی در بنیاد پرداخت و به موضوع کم کردن بروکراسی‌های اداری و همچنین ایجاد سازوکاری برای روابط بین ستاد اقامه نماز و بنیاد حضرت مهدی و تسریع در انجام درخواست‌ها در بنیاد مرکز اشاره کرد.

رستگاری با اشاره به همایش ملی تعلیم و تربیت مهدوی در یزد و در پی تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص تدوین صحیح کتب درسی خواستار تشکیل گروهی کارشناسی در بنیاد مرکز برای استفاده از سند علمی این همایش و انتقال به سازمان تألیف کتب درسی شد.

حمید رستگاری معاون آموزش بنیاد استان یزد ضمن خوش آمد گویی گفت: تأسیس دفاتر شهرستانی در استان یزد در دستور کار ما قرار دارد و امیدواریم روند مجوزدهی به آنان تسریع شود.

وی به ارائه گزارشی از برنامه‌های آموزشی انجام شده در ماه‌های گذشته از جمله مسابقه سفره افتتاح، مسابقه جرعه مهدوی، همایش تعلیم و تربیت مهدوی پرداخت و به این موضوع اشاره کرد که بنیاد استان یزد در راستای راهبردها و برنامه‌های پیشنهادی سالیانه بنیاد مرکز در پی طرح‌ریزی و برنامه‌ریزی برنامه‌های جدید برای مناسبت‌های مختلف است.

رستگاری گفت: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر فرزندآوری، ما در حال نوشتن طرحی با عنوان «قره العین» هستیم که با همکاری دستگاه‌ها و به ویژه شورای شهر یزد و بنیاد مرکز برای تعدادی از زوج‌های جوان اردو قم و جمکران برگزار و برنامه‌های متنوع فرهنگی و آموزشی اجرا شود.

معاون آموزش بنیاد استان با توجه به اوقات فراغت دانشجویان در تابستان بیان کرد: اگر تمهیدی اندیشیده شود تا بنیاد بتواند و مجوز داشته باشد کلاس‌های تابستانه برگزار کند بسیار مفید فایده خواهد بود.

حجت الاسلام عباسعلی پور مدیر فرهنگ و آموزش بنیاد مرکز با توجه به شاخص بودن بنیاد یزد در دو مؤلفه نظم و انضباط و ارتباط درست با دفتر مرکزی و اجرای درست برنامه ها بیان کرد: بنیاد استان یزد یکی از استان‌های برتر در کشور است و برنامه‌های برگزار شده در این استان مثل مسابقه عطر انتظار، جرعه مهدوی، صندوق نذر گل نرگس کارهایی ماندگار است و در دیگر استان‌ها نیز از این برنامه‌ها استفاده می‌شود.

عباسعلی پور بر راه‌اندازی واحد خواهران فعال جهت اجرای بهتر و استفاده از نیروی انسانی بیشتر اشاره کرد و در ادامه بیان کرد: در حال طرح‌ریزی و برنامه ریزی برای دوره تربیت مربی پیش دبستانی هستیم و مشکلی برای اعزام مدرس به استان‌ها وجود ندارد. ایجاد قرارگاه‌های انتظار در مساجد بسیار حائز اهمیت است و ما باید در بدنه نهادهای مردمی نماینده داشته باشیم.

مدیر آموزش بنیاد مرکز اذعان کرد: بعد از دوره‌‌های تربیت مربی باید جلسه ماهانه،دو ماهانه  برگزار شود و جریان تداوم مربیان ادامه داشته باشد.

عباسعلی‌پور با عرض تبریک به خاطر برگزاری همایش ملی توسط بنیاد بیان کرد:در بحث خروجی سند علمی هم مسئولان بنیاد در مرکز در پی ایجاد کارگروه جهت اعمال در تدوین کتب درسی هستند.

عباسعلی پور در ادامه افزود: بنیاد در این دولت در حال رایزنی برای عضویت مدیران بنیاد استان در شورای فرهنگ عمومی است که اگر این مهم انجام شود قدم بزرگی برای اجرا شدن بهتر و الزام آورتر بودن است.

 

 

کد خبر 1185986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha