ساماندهی آب‌بندان‌‌های آستارا

رضایی‌پور از ساماندهی آب‌بندان‌ها و تالاب‌های آستارا با هدف تامین آب کشاورزی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، «عنایت رضایی‌‎پور» امروز(چهارشنبه، ۲۵ خرداد) در جریان بازدید از رودخانه مرزی و آب‌بندان‌های بخش مرکزی این شهرستان بر لایروبی و ساماندهی تالاب‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن تاکید کرد و افزود: لایروبی و ساماندهی تالاب‌ها در راستای افزایش حجم ذخیره‌سازی آب کشاورزی در اولویت باشد.

 

فرماندار بندرآستارا با بیان‌اینکه آب‌بندان‌های این شهرستان دارای ظرفیت‌‌ هستند بر لزوم بهره‌گیری چندمنظوره از این آب‌بندان‌ها تاکید کرد.

 

وی با اشاره به اینکه سالیانه حدود ۷ هزار تن برنج سفید در بندر آستارا تولید می‌شود، تصریح‌کرد: شالیکاران آستارایی نباید مشکل و چالشی در حوزه تامین آب شالیزارهای خود داشته باشند.

 

رضایی‌پور با تاکید بر اینکه منابع آبی در بندر آستارا به درستی مدیریت شود، گفت: اگر منابع آبی مدیریت شود بحران جدی در این بخش نخواهیم داشت.

 

عالی‌ترین نماینده دولت در بندر آستارا، منابع آبی شهرستان در تابستان را محدود دانست و خاطرنشان‌کرد: صرفه‌جویی در مصرف آب، اجرای طرح‌های آب و تجهیز چاه‌های عمیق در دستور کار باشد.

 

رضایی‌پور با اشاره به اینکه در حال حاضر منابع ذخیره آبی در آستارا خوب است، افزود: خدا را شکر در حال حاضر مشکلی در در زمینه آب نداریم.

 

فرماندار بندر آستارا ابراز امیدواری کرد شرایط جوی طوری پیش رود که به نفع مردم و کشاورزان منطقه باشد.

کد خبر 1186182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha