کاهش آسیب های اجتماعی با تقویت باورهای دینی مهیا می شود

مصطفی پور با بیان اینکه بانوان و خانواده ریشه اصلی سلامت و توسعه جامعه محسوب می شوند گفت: تقویت باورهای دینی در کاهش آسیب های اجتماعی مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت،‌  «حسین مصطفی پور» امروز ( شنبه، ۲۸ خرداد ) در جلسه کارگروه فرهنگی، اجتماعی و سلامت زنان و خانواده اظهارکرد: گیلان در حوزه اجتماعی وضعیت مطلوبی ندارد.



معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان بابیان اینکه گیلان از لحاظ پیری جمعیت رتبه نخست و در زاد و ولد رتبه آخر کشور را دارد گفت: گیلان از لحاظ طلاق نیز جز استان های نخست کشور محسوب می شد.


مصطفی پور اذعان کرد: یکی از عوامل خودکشی در گیلان فقر و اقتصاد است اما ابن امر دلیل بر خودکشی محسوب نمی شود.



وی با تاکید بر اینکه خانواده و داشتن مهارت های زندگی از اهم مواردی است که در زندگی سالم جامعه موثر است افزود: عمده مشکلات و آسیب های اجتماعی به خانواده بر می گردد چراکه شخصیت و رفتار یک فرد در کانون گرم خانواده شکل می گیرد.‌


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان تصریح کرد: اگر خانواده سالم باشد جامعه سالم تری خواهیم داشت، لذا در این راستا سلامت بانوان در خانواده بسیار حائز اهمیت است.‌

 


وی با تاکید بر اینکه توسعه یک جامعه با توجه به بانوان آن مهیا خواهد شد خاطرنشان ساخت: اگر توجه به حوزه خانواده و بانوان در کشوری مورد توجه قرار نگیرید از لحاظ سلامت روان آن جامعه با خطر جدی مواجه خواهد بود.



معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان با اشاره به تاثیر اعتقادات مذهبی در کاهش آسیب های اجتماعی تصریح کرد: دز خانواده هایی که اعتقادات مذهبی دارند کمتر طلاق و خودکشی دیده می شود.

وی با تاکید بر اینکه الگوهای مناسب برای جوانان و نوجوانان تعریف شود گفت: امروز جوانان فضای مجازی و زندگی بازیگران در سینما را الگو قرار داده اند ، این روند تاثیر بسیار منفی در جامعه داشته چرا که اکثرشان زندگی مطلوبی ندارند.


مصطفی پور اضافه کرد: نسل جدید را با الگوهایی چون بزرگان دینی و ائمه اطهار (ع) آشنا کنید تا در برابر ناملایمات زندگی توانایی برخورد داشته باشند.



معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان با تاکید بر اینکه نخبگان جامعه شناسایی و نسل جدید را با این الگوها آشنا کنید اظهار کرد: متاسفانه امروز جوانان ما در برابر الگوسازی های نامطلوب اجتماعی قرار گرفته اند.‌


مصطفی پور تصریح کرد : تقویت باورهای دینی در کاهش آسیب های اجتماعی حائز اهمیت بوده و دستگاههای متولی به این مقوله مهم بیش از پیش'توجه کنند.‌

کد خبر 1186958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha