مسابقات قرآن کریم در مصر برگزار می‌شود

با همکاری مشترک وزارت اوقاف و رادیو قرآن کریم مصر، مسابقات قرآن کریم با موضوعات «نبی الهدى»، «حج مبرور» و «وقضیة» برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی،  محمد نوّار، رئیس رادیو مصر ضمن حضور در مرکز شورای عالی اسلامی با محمد مختار جمعه، وزیر اوقاف دیدار کرد.

در این دیدار، طرفین در خصوص برگزاری سه مسابقه «آگاهی بخشی» در سه سطح از (31 خردادماه تا 29 تیرماه) در رادیو قرآن کریم مصر توافق کردند.

مسابقه اول با عنوان «نبی الهدى» و با هدف معرفی سیره اخلاقی رسول گرامی اسلام برای کودکان، نوجوانان و جوانان زیر 18 سال و مسابقه دوم با عنوان «حج مبرور» با محوریت حج و احکام آن در مدت 20 روز برگزار خواهد شد.

مسابقه سوم برگرفته از کتاب «وقضیة» است. این مسابقه قرار است به موضوع تجدید گفتمان دینی بپردازد.

روش اجرای این مسابقه بدین صورت است که مجری برنامه، یکی از کتاب‌های مربوط به تجدید گفتمان دینی را معرفی و قسمت‌های از آن را می‌خواند، سپس از مطالب مطرح شده در کتاب، سؤالاتی را مطرح می‌کند. این مسابقه هفتگی خواهد بود و به مدت شش ماه ادامه می‌یابد.

بنابر این گزارش، پس از اعلام نتایج از رادیو قرآن کریم مصر به برگزیدگان جوایزی به رسم یادبود به همراه مجموعه‌ای کتاب از انتشارات اوقاف اهدا خواهد شد.

کد خبر 1187100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha