حمایت از کارآفرینان بستر رونق تولید است

برنامه‌ریزی، ایجاد بستر مناسب، مشوق‌های لازم و همچنین پرداخت تسهیلات بستر حمایت و ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار و بیشتری در جامعه است.

خبرگزاری شبستان_ خرم آباد،  کار و تولید واژه ای مقدس است که در دین مبین اسلام بسیار مورد توجه قرار گرفته است، حمایت از کار و کار آفرین بستری برای رشد و توسعه اقتصاد داخلی و فراهم شدن فرصت های شغلی برای جوانان شده است.

 

با حمایت و پشتیبانی از جامعه کار و تولید علاوه بر توسعه اقتصادی انگیزه کارگران در افزایش و رونق تولید دو چندان خواهد شد.

 

امروز با توجه شرایط تحریم ارتقاء کمی و کیفی تولید توفیق بزرگی است که به دست کارگران و کارفرمایان و کارآفرینان صورت می‌گیرد و با حمایت و پشتیبانی از آنها، همزمان افزایش تولید، افزایش اشتغال را نیز در پی خواهد داشت.

 

«مهدی مومنی»، تولید کننده جوان لرستانی است، وی با پایان دوران تحصیلی در دانشگاه به فکر کار و یافتن شغل می افتد و چون هزاران جوان دیگر در استان راه های زیادی را طی می کند و از هر مسیری به دری بسته برخورد می کند.

 

وی به همراه چهار تن از دوستان خود وقتی از تلاش برای کسب شغل دولتی خسته می شود به فکر ایجاد اشتغال برای خود می افتند و هر کدام ایده و نظری را مطرح می کنند.

 

پس از روزها ایده پردازی و بررسی نقاط ضعف و قوت ایده ها تصمیم می گیرند با مراجعه به بانک های عامل و دریافت تسهیلات بانکی تولیدی کوچکی را راه اندازی کنند.

 

برای عملی شدن کار راهی روستای پدری شده و با جذب حمایت های خانواده موفق به راه اندازی مرغ داری شده و علاوه بر اشتغال خود فرصت اشتغال مستقیم چند جوان روستایی را فراهم می کنند.

 

مومنی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، گفت: برای یافتن شغل  مدت زیادی با اشتیاق برگه های استخدامی مطبوعات را ورق زدیم، گاهی برای یافتن فرصت شغلی به ادارات و نهاد ها مراجعه می کردیم و گاهی  در خیابان ها بی هدف قدم می زدیم و سردرگمی عجیبی داشتیم.

 

وی افزود: به همراه پنج تن از دوستان نشسته بودیم و در حالی که  همه نا امید از آینده بودیم تصیمیم به ایجاد فرصت شغلی و حرکت به سوی تولید را گرفتیم.

 

مومنی، ادامه داد:  بسیاری از طرح ها و ایده ها بررسی شد و در نهایت با مراجعه به روستا و بررسی قطعه ای زمین پدری  تصمیم گرفتیم مرغداری کوچکی را راه اندازی کنیم.

 

وی بیان کرد: با مراجعه به بانک قدم های اولیه برداشته شد و در مدت پیش بینی  شده موفق به کسب تسهیلات بانکی شدیم با اشتیاق تمام کارها پیش رفت و مراحل اولیه جوجه ریزی هم انجام شد.

 

این تولید کننده لرستانی، افزود: با راه اندازی مرغداری با اینکه به زندگی روستایی عادت نداشتم و پرورش یافته زندگی شهری بودم، به روستا مهاجرت کردم و با تشکیل خانواده سال های زیادی است که در روستا زندگی می کنم.

 

وی که هم اکنون پدر سه فرزند دختر است، افزود: خانواده ام زندگی در دامان طبیعت را دوست دارند  هیچگاه برای زندگی در شهر اصراری نداشته اند.

 

مومنی ادامه داد: با فرا رسیدن زمان باز پرداخت تسهیلات متوجه شدیم که تسهیلاتی که به ظاهر با سود پایین دریافت شده بود در واقع بازپرداختی با سود بالای 20 درصد دارد.

 

وی ادامه داد: در حین جوجه ریزی با نوسان قیمت بازار مواجه شدیم و جوجه ها را با قیمت گران خریدیم و پس از مدت مشخص پرورش  گاه فروش مرغ پرورش یافته با کاهش قیمیت مواجه شدیم و حداقل در سه مرحله جوجه ریزی این مشکل تکرار شد و کارگاه کوچک به جای سود دهی با زیان رسانی مواجه شد.

 

مومنی، افزود: همه همکاران به کار اصولی و تولید ارگانیک اعتقاد داشتیم و بر تولید سالم گوشت  به رغم زیان دهی های مکرر تاکنون تولیدات این واحد تولیدی ارگانیک و عاری از تزریقات هورمونی بوده است.

 

وی بیان کرد: با به تعویق افتادن اقساط بانکی در پی زیان دهی ها مکرر سه تن از دوستان  دلسرد شده و کار را رها کردند.

 

مومنی افزود: در نهایت به همراه تنها دوستی که نسبت فامیلی با هم داریم به جنگ با مشکلات رفتیم و با گرفتن قرض و کمک های خانواده توانستیم تاکنون این واحد کوچک را حفظ کینم.

 

وی که گویی از مشکلات به تنگ آمده است و مدام با نفس عمیق و ابراز تاسف صحبت می کند، افزود: هم اکنون حل مشکل این واحد تولیدی که بستر اشتغال حدود 10 نفر را فراهم کرده است نیازمند حمایت و مشارکت مسئولان و تسهیل شرایط تسهیلات بانکی است.

 

مومنی با بیان اینکه به کار و حرفه ام علاقه دارم، افزود: امیدواریم با تمدید فرصت بازپرداخت اقساط و مساعدت در دریافت تسهیلات با شرایط آسان  از تعطیلی این واحد تولیدی و بیکاری حدود 10 جوان جلوگیری شود.

 

مومنی، با بیان اینکه این واحد تولیدی امکان بسیار زیادی برای توسعه دارد، افزود: با توجه به هوای پاک منطقه و فضای مناسب موجود بستری برای تولید گوشت مرغ سالم و ارگانیک با قیمت مناسب در این مرکز تولید فراهم است.

 

بیکاری آسیبی جدی پبیش روی جوانان استان لرستان که تحقق اهداف شعار سال می تواند گامی برای حمایت از اشتغال جوانان باشد.

 

امروز کم نیستند مراکز تولیدی  کوچک و بزرگی که به دنبال مشکلاتی از جمله بازپرداخت تسهیلات در استان با خطر ورشکستگی و تعطیلی مواجه هستند و در راستای حمایت از تولید داخلی باید برای رفع مشکلات آنها برنامه ریزی جدی صورت گیرد.

کد خبر 1187246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha