حساس کردن شهروندان نسبت به معضلات اجتماعی از اهداف ماست

قادری گفت: رویداد ورود کودکان ممنوع تلنگری به شهروندان، مسئولان و اهالی رسانه است که تمام وظایف خود در قبال کودکان کار و خیابان را به درستی انجام دهند.

 

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، رئوف قادری امروز دوشنبه 30 خرداد در نشست خبری نخستین رویداد ورود کودکان ممنوع که در سالن مهر حوزه هنری برگزار شد، گفت: کودکان کار منحصر به سر چهارراه ها نمی شوند. مسایل و مشکلات این عزیزان تنها محدود به کارشان نمی شود. رویدادهایی مانند ورود کودکان ممنوع تلنگری به شهروندان، اهالی رسانه و مسئولان است که هر یک وظایف خود را به درستی انجام دهند و تمام تلاش خود را در قبال کودکان کار و خیابانی انجام دهند.

 

قائم مقام سازمان زیباسازی شهرداری تهران بیان کرد: شهرداری تهران وظیفه ای در راستای توانمندسازی ان جی اوهای مردمی دارد. سازمان زیباسازی شهرداری بنا دارد که در تمام مسایل اجتماعی شهروندان را حساس تر کند. ما گاهی از مسئولان تشکر می کنیم و گاهی از آنها انتقاد می کنیم؛ این هم جزو وظایف ما به عنوان رسانه محیطی است.

 

وی تصریح کرد: انشاءالله رویداد ورود کودکان ممنوع مقدمه ای باشد و گامی در راستای رسالت اجتماعی هر یک از ما. امیدوارم بتوانیم جامعه خبری و هنری را نسبت به کودکان کار و خیابانی حساس تر کنیم.

 

قادری خاطرنشان کرد: در سازمان زیباسازی شهرداری تهران به کمپین ها و پویش های مختلف روی آوردیم. افراد اثرگذار و هنرمندان باید در زمینه مسایل و معضلات اجتماعی پای کار بیایند. خروجی رویداد ورود کودکان ممنوع بستگی به آثاری دارد که از آن استخراج شود. باید بدانیم چه بخشی از آثار قابلیت اکران شهری را دارد و از آنها در سطح شهر استفاده کنیم.

 

بر اساس این گزارش، حیاتی در این نشست گفت: رویداد ورود کودکان ممنوع در سه بخش پوستر، تصویرسازی، کارتون و کاریکاتور برگزار می شود. در هر سه بخش کارگاه هایی در نظر گرفتیم که 15 هنرمند در هر بخش انتخاب می شوند.

 

دبیر نخستین رویداد ورود کودکان ممنوع عنوان کرد: این سوال مطرح است که در مواجهه با کودکان کار و خیابانی چه کنیم؟ آیا به آنها کمک کنیم یا نه؟ طبیعتا در جلسات بین اساتید به پاسخ های زیادی در مورد سوالات در حوزه کودکان کار و خیابانی می رسیم. محصولات خروجی از کارگاه های رویداد ورود کودکان ممنوع مورد ارزیابی قرار می گیرد و برگزیده این آثار در سطح شهر به شکل پوستر و بیلبورد نمایش داده می شود.

 

وی اظهار داشت: لزوما دیده شدن کارها به وسعت زیاد در سطح شهر حکایت از اثرگذاری زیاد آن نیست. از طرفی با 10-15 پوستر در سطح شهر نیز کاری رخ نمی دهد. کار فرهنگی آرام و اثرگذار است. با یک برنامه فرهنگی به نتیجه نمی رسیم. برنامه های فرهنگی باید استمرار داشته باشد تا به نتیجه برسد. در مورد رویداد ورود کودکان ممنوع باید بعد از برگزاری کارگاه ها آثار را ببینیم و انتخاب کنیم کدام یک برای اکران شهری مناسب هستند.

 

گفتنی است، نخستین رویداد ملی گرافیک ورود کودکان ممنوع با موضوع معضلات اجتماعی پیرامون کودکان کار و خیابانی در بخش های پوستر، تصویرسازی، کارتون و کاریکاتور به همت حوزه هنری استان تهران، سازمان بهزیستی، سازمان زیباسازی شهرداری تهران، دانشگاه هنر و هیئت هنر برگزار می شود. کارگاه های این رویداد 8، 9 و 10 تیر از ساعت 9 تا 19 در دانشگاه هنر برگزار می شود و آیین اختتامیه این رویداد دهم تیر ماه برگزار خواهد شد.

 

کد خبر 1187601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha