شناساندن الگوهای اقوام ایرانی موجب انتقال فرهنگ پوشش ایرانی به سایر کشورهای جهان می شود

موسوی‌ نژادیان گفت: موسسه‌ های فعال در زمینه مد و لباس باید برای تلفیق پوشش اقوام و شناسایی و شناساندن الگوهای بومی ریشه‌ دار تلاش کنند تا شاهد هموارسازی صادرات پوشاک و انتقال فرهنگ پوشش ایرانی به سایر کشورهای جهان باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سید رسول موسوی‌ نژادیان»، امروز (دوشنبه 30 خرداد) در آیین پایانی نخستین دوره رویدادهای مد و لباس «دیبا» گفت: پوشش، چکیده ای از سبک زندگی است و شامل برخورد، سخن، لباس و ... می شود.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: کمال‌ طلبی و توجه به پوشش در تمامی سنین، موجب کشاندن جامعه به سوی مد می شود اما مد باید به گونه ای باشد که به هویت و باورها آسیب نرساند.

وی اضافه کرد: برگزاری رویدادهای مد و لباس اگر با توجه به سلایق گوناگون و هم ‌راستا با هویت ملی و فرهنگی باشد، از مهم ‌ترین ابزارهای رسیدن به الگوهای مناسب و شناساندن آن به مردم خواهد بود.

موسوی‌ نژادیان تاکید کرد: موسسه‌ های فعال در زمینه مد و لباس باید برای تلفیق پوشش اقوام و شناسایی و شناساندن الگوهای بومی ریشه‌ دار تلاش کنند تا شاهد هموارسازی صادرات پوشاک و انتقال فرهنگ پوشش ایرانی به سایر کشورهای جهان باشیم.

خاطر نشان می شود، نخستین دوره رویدادهای مد و لباس «دیبا» توسط موسسه ‌های فرهنگی و هنری «نیکان شهرراز» به مدیرمسئولی «محمدحسین شاکری ‌زاده» و «نگاه نو ماسا» به مدیرمسئولی «مهسا میرصادقی» با همکاری گروه هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با مدیرگروهی «هادی ورشویی» و کارشناسی منا چارلنگی، برگزار شده است و سید جواد درخشن، حمیده کشاورز و هادی ورشویی داوری آن را به عهده داشتند.

از میان 70 اثر شرکت ‌کننده در رویداد مسابقه حضوری طراحی لباس با توجه به استانداردهای هیئت داوران، اثری حائز مقام اول و دوم دانسته نشد و فقط سه طرح به عنوان مقام سوم و پنج طرح را شایسته تقدیر انتخاب شدند و بدین ترتیب، «سیده سمانه ذوقی»، «آناهیتا بشیری» و «پگاه صبوریان»، مقام سوم را کسب کردند و «طیبه باقری»، «صفیه محمدی»، «ملیکا خدایی»، «مهدی زمانی» و «کیانا مسعودی» شایسته تقدیر شدند.

کد خبر 1187686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha