کاهش ۷۶۱۷  واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۷۶۱۷ واحدی معادل ۰.۴۹ درصد، به یک میلیون و ۵۳۹ هزار و ۶۳۰ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با کاهش ۱۵۲ واحدی به ۲۰ هزار و ۸۳۳ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (سه شنبه 31 خرداد) چهارمین روز کاری بورس در هفته جاری با رشد 77 واحدی شاخص کل بورس و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 547 هزار واحد آغاز شد اما در ادامه روز این روند معکوس شد تا جایی که شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۷۶۱۷  واحدی معادل ۰.۴۹ درصد، به یک میلیون و ۵۳۹ هزار و ۶۳۰ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با کاهش ۱۵۲ واحدی به ۲۰ هزار و ۸۳۳ واحد رسید.

 

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۱۸۵۵  واحدی، به رقم ۳۷۵ هزار و ۳۷ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با کاهش ۳۱۲۶ واحدی، عدد ۴۲۳ هزار و ۴۵۷ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۱۹۲۱ واحدی به رقم ۲۵۹ هزار و ۵۱ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۹۹۵۵ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۹۴۴ هزار و ۶۹۶ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۶۶۶۶ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۱۶۷ هزار و ۴۵۳ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۱۱۹۶۶ واحد کاهش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۹۷۷ هزار و ۴۱۹ واحد را به نمایش گذاشت.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای حکشتی، ستران، ورنا به ترتیب با 233، 84، 44 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح امروز نمادهای اسياتك - انتقال داده هاي آسياتك، سآبيك - سيمان آبيك، وآذر - سرمايه‌گذاري‌توسعه‌آذربايجان‌، ستران - سيمان‌ تهران‌، خگستر - گسترش‌سرمايه‌گذاري‌ايران‌خودرو، قثابت - قند ثابت‌ خراسان‌ و حكشتي - كشتيراني جمهوري اسلامي ايران در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فملی، نوری، فولاد، شپنا و شپدیس با بیش‌ترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی حکشتی، بوعلی، کویر و بموتو تاثیر مثبت در برآورد نماگر کل بورس داشتند. در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد بموتو(موتوژن‌ ) با ۵.۵۴ درصد رشد و پس از آن، نمادهای کساپا، ثفارس، فمراد و قمرو بود. همچنین نماد معاملاتی خچرخش(چرخشگر ) با ۵.۹۶ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای مداران، تپمپی، سکرد و زپارس قرار گرفتند و معامله‌گران بورس ۵ میلیارد و ۵۱۲ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۶۸ هزار و ۶۵۴ نوبت معامله و به ارزش ۳۴ هزار و ۷۵۹ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

کد خبر 1188173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha