آغاز رسمی برنامه های هفته قوه قضائیه در کرمان/ ادای احترام مقامات قضایی استان به مقام‌ شهدا

برنامه های هفته قوه قضائیه، صبح امروز، چهارشنبه(اول تیرماه) با ادای احترام مقامات قضایی استان به مقام شهدا آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان؛ برنامه های هفته قوه قضائیه، صبح امروز، چهارشنبه(اول تیرماه) با ادای احترام مقامات قضایی استان به مقام شهدا آغاز شد.

 

 

رییس کل دادگستری، دادستان عمومی و‌ انقلاب کرمان، اعضای شورای معاونین دادگستری، مدیران دستگاه های قضایی و جمعی از فعالان عرصه عدالت از جمله اعضای کانون های وکلا و کارشناسان دادگستری و قوه قضاییه، اعضای کانون سردفتران و .... به مقام شامخ شهدا به ویژه سیدالشهدای جبهه مقاومت ادای احترام کردند.

 

 

مدیر گلزار شهدای بین المللی کرمان در این آیین گفت: تاکنون بیش از ۷۰ ملیت از ۷۰ کشور به زیارت شهدای کرمان به ویژه سردار سپهبد شهیدحاج قاسم سلیمانی آمده اند.

 

 

 

سردار محمدرضا حسنی سعدی از حضور روزانه حداقل دو هزارنفر زائر در گلزار شهدای کرمان خبر داد و افزود: تاکنون زوج های جوان زیاد زندگی مشترک خود را از محل گلزار شهدای کرمان آغاز کردند.

 

 

 

پس از این برنامه؛ نشست استاندار و نماینده عالی دولت در استان با رییس کل دادگستری انجام شد.

 

 

 

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی، رییس کل دادگستری استان در این نشست؛ هفته قوه قضاییه را فرصت بسیار خوبی برای تبیین سیاست ها و برنامه های قوه قضاییه در بین مردم و ارائه گزارش اقدامات انجام شده به آنان دانست.

 


 

وی افزود: شهیدان بهشتی و سلیمانی به تعبیر امامین انقلاب اسلامی ملت و مکتب معرفی شده اند، گفت: امام راحل از شهید بهشتی به عنوان یک ملت برای ملت یاد کرده اند و رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران نیز از سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان یک مکتب یاد کرده اند.

 

 

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان، وظیفه و رسالت اصلی دستگاه قضایی را حل و فصل خصومت های مردم و رسیدگی به پرونده های قضایی دانست.

 

 

 

محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان هم اجرای عدالت و نظارت را از وظایف مهم دستگاه قضایی دانست و تاکید کرد: هفته قوه قضاییه فرصت بازخوانی آرمان های عدالت خواهانه انقلاب اسلامی ایران است.

 

 

 

وی با توجه به اینکه جرم اول در استان، سرقت است؛ اظهار کرد: بالا بودن آمار سرقت ها تنها به دلیل مسائل اقتصادی و فقر نیست و به فرهنگ، تربیت اجتماعی و میزان نظارت ها نیز بستگی دارد.

کد خبر 1188298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha