دولت با اقدامات اصلاحی به دنبال ایجاد ثبات اقتصادی است

اعلایی گفت: دولت به دنبال ایجاد ثبات اقتصادی است و تا زمانی که برخی فاکتورهای مدیریتی در اقتصاد اصلاح نشود، ایجاد ثبات فراهم نمی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «محمدمهدی اعلایی» در همایش روز ملی اصناف که امروز (چهارشنبه یکم تیر) در سالن اجتماعات سازمان صمت استان قزوین برگزار شد، بیان کرد: روز اصناف را خدمت همه فعالان پر تلاش درصنوف مختلف شغلی در سطح استان قزوین که با فعالیت خود به مردم خدمت رسانی کرده و زمینه دسترسی مردم به مایحتاج شان را فراهم می کنند تبریک می گوییم.

 

استاندار قزوین ادامه داد: بحث های مالیاتی، تسهیل فرایند کسب و کار، هوشمند شدن نظارت ها و طراحی نظارت ها به گونه ای که برای قشر امین و پرتلاش فعال در حوزه اصناف در اذاهان مردم شائبه ایجاد نکند، از مقوله هایی است که باید برای آن برنامه ریزی شود.

 

وی عنوان کرد: در استان هر هفته یکشنبه جلسه تنظیم بازار و کارگروه های مشترک با حضور مسئولان تشکیل می شود و برای این مقوله ها تدبیر و برنامه ریزی می شود.

 

اعلایی اعلام کرد: با وجود پیشینه قابل توجه قزوین در حوزه کسب و کار و تجارت، انتظار است حضور مجموعه اصناف و اتاق اصناف در مرکز استان و شهرستان ها بیشتر باشد.

 

وی توضیح داد: از همراهی اصناف استان تشکر می کنیم که در ۲ تا سه سال گذشته با وجود مسائل و مشکلات مختلف، هم زندگی شخصی خود و هم فضای بازار را مدیریت کردند که کالا به وفور در بازار باشد و مسائل و مشکلات در سطح جامعه به کمترین اندازه خود برسد.

 

استاندار قزوین تصریح کرد: در موضوعاتی که متأثر از کرونا بود و در بحث مردمی سازی و اصلاح یارانه ها، بار عمده بر دوش اصناف بود و به لطف خدا این حوزه را خوب مدیریت کردند و اجازه ندادند مشکلی به وجود آید.

 

وی تأکید کرد: با وجود افزایش قیمت ها، ما در استان قزوین با کسبه ای مواجه بودیم که می خواستند با قیمت قدیم کالا را به فروش رسانند چراکه متعهد به باورهای خود بوده و با روحیه و انگیزه مثبت تأکید داشتند با قیمتی که کالا را خریدند آن را به فروش رسانند که اینها ارزشمند است و تعداد اصناف این چنینی در استان قزوین قابل توجه بود و اینها ارزش است و باید قدر این فرهنگ را بدانیم.

 

اعلایی در ادامه گفت: ما سفر ریاست جمهوری را به استان داشتیم که مصوبات سفر بخشی برای رفع مسائل و مشکلات پیشروی استان بود و بخشی هم در خصوص موضوعاتی بود که باید در دستور کار قرار گیرد تا آهنگ توسعه را سرعت بخشیم و یکی از موضوعات سفر ایجاد شهرک های صنفی بود.

 

وی خاطر نشان کرد: بحث شهرک های صنفی در قانون وجود داشت، ولی مشخص نبود متولی در این حوزه کیست که با اصلاح اساسنامه، شرکت شهرک های صنعتی متولی ایجاد شهرک های صنفی شد و در سفر ریاست جمهوری به استان قزوین مجوز ایجاد شهرک های صنفی در استان اخذ شد و بنا شد این فضاها شکل گیرد و ان شاالله اولین شهرک صنفی مدرن در استان اجرایی می شود.

 

استاندار قزوین در ادامه اظهار کرد: دولت به دنبال این است مهمترین اصلاحی که در فضای اقتصادی باید اتفاق بیافتد رقم بزند و آن ایجاد ثبات اقتصادی است و تا زمانی که برخی فاکتورهای مدیریتی در اقتصاد اصلاح نشود، ایجاد ثبات فراهم نمی شود.

 

وی تأکید کرد: وقتی اقتصاد به واقعی سازی و به سمت آزادسازی نسبی پیش رود، این اتفاقات رخ می دهد و ان شاالله با حمایت خود مردم و تدبیر نهادهای مدیریتی به این سمت پیش رویم.

 

اعلایی در ادامه با اشاره به ظرفیت های استان در حوزه گردشگری گفت: یکی از عمده ترین ظرفیت های استان، ظرفیت گردشکری و امکان جذب مصرف کنندگان جدید به بازار استان است که باید برای این امر برنامه ریزی داشته باشیم.

 

وی یادآور شد: در مسیرهای مواصلاتی استان قزوین روزانه ۸۰۰ هزار خودرو تردد می کنند که عدد قابل توجهی است و در ایام پیک مانند نوروز یا تعطیلات  این رقم افزایش می یابد در واقع ما در کنار رودخانه پربرکتی هستیم که اگر صید خوبی از این فرصت داشته باشیم می تواند برای استان ظرفیت ایجاد کنیم و برای این منظور باید زیرساخت های گردشگری تقویت شود.

 

کد خبر 1188427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha