بمباران بی رحمانه کودکان و مردم بی‌پناه نقطه مشترک مقاومت مردم دزفول و یمن است

سردار شاهوارپور مقاومت مردم دزفول در دوران دفاع مقدس و مقاومت امروز مردم یمن در مقابل دشمن را مشابه هم دانست و گفت: مقاومت مردم ایران و یمن در مقابل دشمن متجاوز با الگوبرداری از فرهنگ عاشورایی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از دزفول، «سردار حسن شاهوار پور» امروز (پنجشنبه ۲ تیر) در نشست علمی مطالعات فرق شیعه که با حضور اساتید دانشگاه ادیان و مذاهب و همچنین سفیر یمن در سالن آیت الله قاضی دانشگاه جندی شاپور دزفول برگزار شد اظهار کرد: به یاد داشتن نهضت امام خمینی (ره) یک امر ضروری است و ایشان در ابتدای نهضت انقلاب و از سال ۴۲ محورهایی را برای حرکت انقلاب اسلامی بر اساس نهضت اسلام و مکتب حیات بخش شیعه ترسیم کردند.

 

فرمانده سپاه ولی عصر (عج) خوزستان افزود: امام راحل همواره بر اسلامی بودن انقلاب ها تاکید داشتند و دومین محور نهضت انقلاب را پشتیبانی از نهضت‌ها و مستضعفان می‌دانستند که در این راه حمایت از مردم مظلوم فلسطین و رویکرد دفاع از مظلومان و مسلمین را به عنوان یک راهبرد اساسی بیان می‌کردند که مقام معظم رهبری نیز بر همین مبنا حرکت خود را ادامه دادند.

 

وی  با بیان اینکه نهضت امام خمینی (ره) در تمام دنیا شناخته و تبدیل به یک اصول در بین کشورهای آزادیخواه شده است تصریح کرد: امروز استکبار جهانی به شدت در مقابل محور مقاومت موضع گرفته و از ابتدای انقلاب با جریان‌های نفاق، چپ، ضدانقلاب و تجزیه طلب در مقابل انقلاب ایستاده و با شگردهای مختلف به دنبال آن است تا گروه‌های طرفدار مقاومت در کشورهای دیگر ترویج پیدا نکنند. 

 

سردار شاهوارپور تفکر ایدئولوژی نهضت امام خمینی را برگرفته از فرهنگ عاشورایی دانست و اضافه کرد: استکبار جهانی برای انهدام این نهضت در جنگ تحمیلی از صدام پشتیبانی کرد و جنگی نابرابر علیه ایران آغاز شد اما ملت ایران در مقابل آنها ایستادگی کردند.

 

وی با بیان اینکه دزفول از همان ابتدای جنگ جزو اولین اهداف دشمن بود تصریح کرد: دشمن تمام توان خود را برای نابودی دزفول به کار برد اما در مقابل این اقدامات، مردم ما در شهر دزفول حماسه مقاومت را رقم زدند.

 

سردار شاهوار پور ابراز کرد: پشتیبانی از جنگ و  مقاومت در جبهه‌ها توسط افرادی که توان رفتن به جبهه و گرفتن سلاح نداشتند با امکانات حداقلی در شهر مقاومت همراه شد مردم دزفول با دست خالی در مقابل حملات بی رحمانه دشمن ایستادند و با مقاومت در درون شهر و ایستادگی در جبهه و تشکیل تیپ هفت ولی عصر (عج) ایستادگی کردند.

 

سردار شاهوار پور با اشاره به مقاومت چند ساله یمن در مقابل ائتلاف سعودی عنوان کرد: ایران و یمن دشمن مشترکی به نام آمریکا و اسرائیل و دست نشانده آنها در منطقه یعنی عربستان دارند که بر علیه ملت مظلوم یمن جنگید.

 

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) در ادامه مقاومت مردم دزفول در هشت سال جنگ تحمیلی و مقاومت امروز مردم یمن شبیه هم دانست و گفت : جنس این دو مقاومت از نوع مردمی و با الگوبرداری از فرهنگ عاشورایی است بدین صورت که معتقدند اگر نان و سلاح هم نباشد باید با دست خالی در مقابل دشمن متجاوز ایستادگی کرد.

 

وی بمباران بی رحمانه کودکان و افراد پیر و جوان بی‌پناه را از اشتراک‌های مردم یمن و دزفول عنوان کرد و ادامه داد: همانگونه که مردم دزفول با استفاده از نسخه مقاومت و اقتدا به فرهنگ عاشورا توانستند دشمن را شکست دادند مردم یمن نیز میتوانند پیروز شوند.

 

سردار شاهوار پور در خاتمه به نقش سردار شهید قاسم سلیمانی در ایجاد محور مقاومت در منطقه اشاره کرد و یاد آور شد: سردار سلیمانی با رهنمودهای مقام معظم رهبری فرهنگ مقاومت را در بین کشورهای منطقه و فرامنطقه گسترش داد و در این راه نیز به شهادت رسید.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در دزفول در پایان این مراسم صورت‌جلسه خواهر خواندگی شهر صعده یمن و دزفول امضا و به شهردار دزفول تحویل داده شد.

 

کد خبر 1188906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha