دورکاری ادارت استان مرکزی در روزهای پنجشنبه

مخلص الائمه با اشاره به دورکاری ادارات دولتی استان مرکزی در روزهای پنجشنبه گفت: این دور کاری تا پایان تیرماه جاری با هدف مدیریت مصرف انرژی ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «فرزاد مخلص‌الائمه» امروز شنبه (4 تیر) در حاشیه نشست کمیسیون امور زیربنایی استان مرکزی در جمع خبرنگاران، به دورکاری ادارت استان در روزهای پنج شنبه اشاره کرد و گفت: با توجه به قرار گرفتن در فصل گرما و دوره اضطرار مصرف برق کشور، تعطیلی اداره‌های دولتی استان در نشست کارگروه مدیریت مصرف برق، برنامه‌ریزی شد.

 

استاندار استان مرکزی با بیان اینکه این تصمیم با هدف کمک به بخش صنعت و کشاورزی اتخاذ شده است، افزود: بر اساس نتایج حاصل از پایش مصرف برق در روز پنجشنبه گذشته و با وجود اینکه این تعطیلی بی موقع بود، کاهش مصرف قابل توجهی حاصل شد.

 

وی خاطر نشان کرد: امروز تصمیم گرفته شد تا پایان تیرماه که سه پنجشنبه دیگر باقی مانده، بخش اداری تعطیل و امور مربوطه به صورت دورکاری انجام شود.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه این تعطیلی شامل حال دستگاه‌های خدمات‌رسان نمی‌شود، ادامه داد: دستگاه‌هایی همچون ادارات کل گمرک و امور مالیاتی باید به صورت شیفت یا اضافه کار خدمات ارائه دهند تا امور جاری مردم مختل نشود.

 

استاندار استان مرکزی همچنین به فعالیت بانک‌ها نیز اشاره کرد و ادامه داد: فعالیت بانک ها نیز در روز پنجشنبه از هفت تا ۱۱ برنامه‌ریزی شده و از ساعت ۱۱ که اوج مصرف است باید تعطیل باشند.

 

مخلص الائمه ادامه داد: هفته گذشته در اوج مصرف برق و با اعمال تعطیلی روز پنجشنبه، ۱۶ مگاوات برق صرفه‌جویی شد که این میزان معادل مصرف برق شهرستان‌های تفرش و آشتیان است.

 

وی ضمن تاکید بر رعایت الگوی مصرف و صرفه جویی در آن گفت: امید است همواره شاهد همدلی و همراهی هم استانی ها در مصرف بهینه انرژی باشیم تا بتوانیم تابستان را به خوبی پشت سر بگذاریم.

کد خبر 1189478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha