از رسانه هایی که مطالبه گری مستند داشته باشند حمایت می کنیم

فائزی گفت: رسانه ها در مطالبه گری مستند کمک کنند و مستند و متقن صحبت کنند، ما حمایت می کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «محمدحسین فائزی» در نشست خبری که امروز (یکشنبه ۵ تیر) در سالن جلسات مجتمع فرهنگی هنری ارشاد قزوین برگزار شد، بیان کرد: رویکرد ما در بدو ورود به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، تحول گرا بوده یعنی دگرگونی به سمت مثبت، درست شدن ساختارهای اشتباه و بهینه شدن ساختارهایی که درست عمل می کنند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در پاسخ به سوالی در خصوص نحوه حمایت ارشاد از رسانه ها اضافه کرد: حمایت ارشاد ۲ بعد دارد یک بخش زیرساختی و حقوقی است، شما اهالی رسانه در رسانه ها متقن و مستند بنویسید ما پشت شما هستیم ولی گاهی دوستان این کار را انجام نمی دهند.

 

وی اعلام کرد: رسانه ها در مطالبه گری مستند کمک کنند و مستند صحبت کنند، ما حمایت می کنیم.

 

فائزی توضیح داد: مطالبه ای جمعی از اصحاب رسانه داشتند، کسی که کار خبری در عرصه رسانه می کند با کسی که کار خبری حرفه ای نمی کند، تمیز داده شود و این امر مطالبه به حقی است و نگاه ما هم اصالت دادن به جریان حرفه ای خبر است.

 

وی تأکید کرد: این مهم کار خانه مطبوعات بوده و باید تاکنون انجام می شده و فهرستی را از خبرنگارانی که کار حرفه ای خبری انجام می دهند، تهیه می کردند ولی ما به این فهرست دسترسی نداریم، البته اداره فرهنگ و ارشاد می تواند در این حوزه مداخله کند و ما آماده کمک کردن هستیم ولی درست این است خانه مطبوعات این کار را انجام دهد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در خصوص وضعیت خانه مطبوعات توضیح داد: خانه مطبوعات متوقف به اصلاح اساسنامه بوده است و قول داده اند تا پایان هفته اساسنامه به دست ما برسد و در اولین فرصت که اساسنامه به دست ما برسد، انتخابات خانه مطبوعات را برگزار می کنیم و ما به خانه مطبوعات فعال نیاز داریم که به ما کمک کند.

 

وی اعلام کرد: وظیفه ما تقویت افرادی است که اهالی حرفه ای رسانه هستند و زمان و زندگی خود را برای این کار گذاشته اند و این افراد باید خود را به ما اثبات و احراز کنید و این احراز در سامانه «ای رسانه» محقق می شود.

 

فائزی در پاسخ به سوالی در خصوص فعالیت انجمن ها توضیح داد: انجمن باید رابط بین حکومت در عرصه فرهنگ و هنر و مردم باشد، اگر انجمن ما رقیب بخش خصوصی شود، انجمن نیست و نگاه سیاستگذار و بالادستی را نداشته باشد یک موسسه کوچک می شود و اینها ناملایماتی بود که در اداره فرهنگ و ارشاد مشاهده کردیم و سعی شد اصلاح کنیم و جهت گیری عدالت محور باشد.

 

وی گفت: انجمن قرار نیست به صورت متعدد درگیر جشنواره شود، مگر جشنواره ای که در آن رشد و تربیت نیرو باشد، کار انجمن رقابت با بخش خصوصی و ضایع کردن کسب و کار مردم نیست، کار انجمن بالا بردن تراز هنر در سطح استان است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین تأکید کرد: ما معتقد هستیم جریان خدمت رسانی به جامعه فرهنگ و هنر از مسیر انجمن ها است و شکل خانه مطبوعات هم انجمن است.

 

وی خاطر نشان کرد: خانه مطبوعات باید احیا شده و کار کند و انجمن ها باید با نگاه عدالت محور و خدمت رسانی فعالیت کنند.

 

فائزی در پاسخ به سوالی در خصوص گرامیداشت روز خبرنگار یادآور شد: با توجه به اینکه خانه مطبوعات کم کار است از دیگر مجموعه ها استفاده کرده و بسیج رسانه در این خصوص همکاری دارد، چند برنامه تفریحی ورزشی برای روز قلم داریم و برنامه ریزی این است اردوی ۲ تا سه روزه برای ارتقاء سطح خبرنگاران برای روز خبرنگار داشته باشیم.

 

کد خبر 1189825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha