کاهش ۱۸۹۹۰ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۱۸۹۹۰ واحدی معادل ۱.۲۵ درصد، به یک میلیون و ۵۰۱ هزار و ۳۴۴ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با کاهش ۲۳۶ واحدی به ۲۰ هزار و ۳۴۷ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (یکشنبه 5 تیر) دومین روز کاری بورس در هفته جاری با ریزش 868 واحدی شاخص کل بورس و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 519 هزار واحد آغاز شد و این روند تا پایان روز ادامه داشت تا جایی که شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۱۸۹۹۰ واحدی معادل ۱.۲۵ درصد، به یک میلیون و ۵۰۱ هزار و ۳۴۴ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با کاهش ۲۳۶  واحدی به ۲۰ هزار و ۳۴۷ واحد رسید.

 

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۴۶۱۲ واحدی، به رقم ۳۶۴ هزار و ۶۳۳ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با کاهش ۴۹۷۵ واحدی، عدد ۴۱۷ هزار و ۶۸۴ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۳۰۳۹ واحدی به رقم ۲۵۵ هزار و ۱۲۵ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۲۴۳۰۵  واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۸۹۸ هزار و ۳۲۵ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۶۵۵۵ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۱۳۵ هزار و ۶۱۲ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۳۰۰۱۵ واحد کاهش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۹۱۲ هزار و ۱۱۷ واحد را به نمایش گذاشت.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای خودرو، وساپا و خگستر به ترتیب با 326، 124، 112 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح امروز نمادهای خگستر - گسترش‌سرمايه‌گذاري‌ايران‌خودرو، خودرو - ايران‌ خودرو، خزاميا – زامياد، وساپا - سرمايه‌گذاري‌ سايپا، سآبيك - سيمان آبيك، ورنا - سرمايه‌گذاري‌ رنا(هلدينگ‌) و شستا - سرمايه گذاري تامين اجتماعي در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش، سرمایه گذاری سایپا (وساپا) با ۱۰۰ واحد، صنایع شیمیایی ایران (شیران) با ۸۹ واحد، پتروشیمی شازند (شاراک) با ۸۳ واحد، تراکتورسازی ایران (تایرا) با ۸۲ واحد، توسعه صنایع بهشهر (وبشهر) با ۷۵ واحد و پتروشیمی بوعلی سینا (بوعلی) با ۷۳ واحد با تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند. در مقابل ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۲ هزار و ۳۱۵ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با یک هزار و ۹۱۷ واحد، بانک ملت (وبملت) با یک هزار و ۲۸ واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۸۶۴ واحد، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با ۶۵۸ واحد و صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۶۱۵ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

 

بر پایه این گزارش، امروز نماد سیمان آبیک (سآبیک)، گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو (خگستر)، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، انتقال داده‌های آسیاتک (آسیاتک)، زامیاد (خزامیاد)، ایران خودرو (خودرو) و ملی صنایع مس ایران (فملی) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند. گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۸۶۷ میلیون برگه سهم به ارزش ۶ هزار و ۴۸۱ میلیارد ریال دادوستد شد و معامله‌گران امروز در دو بازار بورس و فرابورس بیش از هشت میلیارد و ۸۷۹ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار را به ارزش ۶۶هزار و ۵۲ میلیارد ریال معامله کردند. امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۶ میلیارد و ۱۰۶ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۶ هزار و ۷۵۴ میلیارد ریال معامله شد.

 

 

 

کد خبر 1189851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha