ورود مجموعه‌های دینی برای آموزش نسل جدید/ رسالت فعالان عرصه‌های فرهنگی سنگین است

حجت‌الاسلام روحانی لزوم ورود مجموعه‌های دینی و قرآنی برای آموزش به نسل جدید را خواستار شد و گفت: رسالت فعالان عرصه‌های فرهنگی در سنگرهای مختلف امروز بسیار سنگین و حیاتی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «تقی روحانی» امروز (یکشنبه، ۵ تیر) به مناسبت روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی در جمع ریاست اداره تبلیغات اسلامی رودسر، جمعی از روحانیون، رئیس و اعضای هیئت‌های مذهبی، کانون مداحان و برخی از حافظان قرآن کریم اظهار داشت: رسالت فعالان عرصه‌های فرهنگی در سنگرهای مختلف امروز بسیار سنگین و حیاتی است.

 

امام جمعه شهرستان رودسر ضمن عرض تسلیت ایام شهادت جانکاه حضرت جوادالائمه (ع) عنوان کرد: سه‌شنبه این هفته سالروز شهادت ۷۲ تن از یاران امام و در رأس آنها شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی است و باید گفت شهدای هفتم تیر، شهدای محراب و روحانیت مدال افتخار خدمت به قرآن و اهل بیت(ع) را دارند.

 

روحانی با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی زمینه‌ساز دولت  کریمه امام زمان(عج) است اضافه کرد: همه ما در هر سنگری که هستیم دغدغه و هدف دین داریم و دشمن به شکل مافوق صوت در حال حرکت و برنامه‌ریزی است بنابراین ما نباید فرصت و ‌وقت را از دست بدهیم.

 

وی تبلیغ دین خدا را رسالتی شبانه روزی دانست و اظهار داشت: دشمن با تمام ابزارها و ثروت خود به میدان مبارزه با اسلام ناب محمدی (ص) آمده در حالیکه جبهه حق برای مبارزه در این راه دستش از امکانات خالی است و در طول تاریخ شیعه هم همینگونه بوده است.

 

امام جمعه شهرستان رودسر به سرود سلام فرمانده که نه تنها در کشورمان بر سر زبان هاست بلکه جهانی شده است اشاره کرد و یادآور شد: در حال حاضر جهان تشیع با تمام مظلومیت و کمبود امکانات پنج قاره دنیا را در نوردیده و سرود سلام فرمانده در همه جا طنین انداز شده است.

 

روحانی اذعان کرد: با نام امام زمان(عج) که در سرود سلام فرمانده جهانی شد‌ و در همه جا تلألو پیدا کرد دشمن چنان مبهوت و بایکوت شده است که نمی‌داند باید چه واکنشی را انجام دهد. 

 

وی ورود کانون مداحان و دیگر مجموعه‌ها برای آموزش به گروه‌های سنی کودکان و نوجوان و انجام اقدامات ویژه نسل جدید را مورد تاکید قرار داد و افزود: باید نسل جدید را در سطح محلات به مساجد جذب کنیم و در زمان بازگشایی مدارس نیز ارتباط تنگاتنگ با نهاد آموزش و پرورش می‌تواند منشأ خیرات و‌ برکات زیادی برای جامعه اسلامی باشد.

 

امام جمعه شهرستان رودسر برنامه‌ریزی دشمن برای انحطاط نسل جوان را برنامه‌ریزی‌ای همه‌جانبه، مدون و مستمر دانست و ضمن تاکید بر لزوم ورود مجموعه‌های دینی برای آموزش به نسل جدید ادامه داد: هر چه آمار طلاق و آمار سرقت، اعتیاد و دیگر آسیب‌های اجتماعی بیشتر شود این زنگ خطری برای همه ماست.

 

* اطلاع‌رسانی خدمات و تلاشهای مسئولان انقلابی در راستای عمل به جهاد تبیین

«محمدرضا شهاب زاده» هم در این جلسه مواردی را بیان و ابراز داشت: با توجه به مشکلاتی که امروز کشور با آن درگیر است، میراثی که دولت قبل برجای گذاشت و با توجه به مشکلات مردم بدون شک انجام کارهای معمولی نمی‌تواند مشکلات ما را حل کند پس باید همچون روحیه دهه شصت جهادی وارد عمل شویم. 

 

فرماندار شهرستان رودسر تلاش دولت برای حل مشکلات، چالش‌ها و کمبودها را آن هم در همین مدت کوتاه خدمتگذاری مورد تاکید قرار داد و عنوان کرد: تمام دنیا با مشکلات اقتصادی مواجه است و از آنجا که ایران اسلامی تحت تحریم‌های ظالمانه می‌باشد مشکلاتش دوچندان است.

 
شهاب زاده با بیان اینکه سال گذشته در همین موعد قطعی‌های مکرر برق مردم را مورد آزار و اذیت فراوانی قرار داده بود تصریح کرد: با برنامه‌ریزی خوب دولت دیدیم که این نوع خاموشی‌ها در تابستان امسال اتفاق نیافتاد بنابراین دشمن به علت آنکه مأیوس شده درصد است تا با تشکیل گروه‌هایی در حوزه‌های مختلف انرژی خرابکاری انجام دهد.

 

وی اضافه کرد: در شهرستان رودسر جمعا ۲۵ سردهنه آب کشاورزی وجود دارد که حتی یکی از این سر دهنه‌ها برای فصل زراعی آماده سازی نشده بود و علاوه بر عدم اختصاص اعتبار و بودجه تلاشی هم برای انجام آن صورت نگرفت. 

 

فرماندار شهرستان رودسر ایجاد نارضایتی در بین مردم در زمینه‌های مختلف را هدف دشمن دانست و گفت: متولیان امر شبانه روزی در تلاشند مشکلات ایجاد شده را به نحوی حل و فصل کنند و دولت با تمام توان خود وارد میدان خدمت شده است.

 

شهاب زاده با بیان اینکه مردم به روحانیت و دست‌اندرکاران دستگاه اباعبدالله الحسین(ع) و خادمان قرآن کریم اعتماد کامل دارند خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری از جهان تبیین سخن فرمودند و باید خدمات و تلاشهای مسئولان انقلابی به گوش مردم برسد.

 

کد خبر 1189924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha