خانواده شهدا گلچین باغ بهشت هستند/آستانه اشرفیه نمونه کوتاهی از حکومت اهل بیت(ع) است

قاضی زاده خانواده شهدا را گلچین باغ بهشت داتست و گفت: خانواده شهدا تجلی معرفی مکتب و دین اسلام را به عالم ایجاد کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت،  «سید امیر حسین قاضی‌زاده هاشمی»  عصر امروز(دوشنبه،  6تیر) در نشست صمیمی با خانواده های شاهد و ایثارگر شهرستان آستانه اشرفیه که در محل فرمانداری برگزار شد اظهار کرد: ما مشهدی ها خودمان را اهل امام رضا(ع) و خانواده امام رضا(ع) می دانیم و تمام شهرهایی که متعلق به خاندان اهل بیت(ع) و بخصوص موسی بن جعفر(ع) است را شهر خودمان می دانیم.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با ابراز خرسندی از اینکه آستانه اشرفیه نمونه کوتاهی از حکومت اهل بیت(ع) و خاندانش را در گذشته تاریخ خود تجربه کرده است افزود: حدود ۱۳ - ۱۴ سال زمانی که امامزادگان در اینجا مستقر بودند حکومتی را در زمان بنی عباس تشکیل داده بودند و این نشان دهنده تاریخ سترگ مردمان این خطه در حمایت از اهل بیت(ع) و ایجاد یک جامعه شیعه است که کم کم سرزمین ایران را سرزمین اهل بیتی کرد و به دنبال او حضرت امام رحمت الله علیه توانسته است یک حکومت مبتنی بر تفکر، فقه و احکام جعفری ایجاد کند.

وی گفت: در ایجاد مسیری که منتهی به انقلاب اسلامی شده و بعد هم به خوبی در دوران انقلاب و بعد از انقلاب نیز شما خانواده معظم شهدا بسیار بسیار تاثیرگذار بودید چرا که از انقلاب خود حمایت کردید و در میدان بودید و هر کجا که نیاز به کمکی بود پا به میدان گذاشتید.

قاضی زاده تصریح کرد: از سال ۴۲ در صحنه مبارزات اولیه تا دفاع مقدس، تا حوزه امنیت، حوزه مدافعین حرم، تا مسئله سلامت در کرونا شما خانواده های معظم شهدا به همراه مردم این خطه جان فدایی کردند و مردم تکه های جان خودشان را هدیه کردند برای اینکه مکتب و دینشان به همراه سایر مردم در امنیت قرار بگیرند.

وی با استناد به فرمایش مقام معظم رهبری که می‌فرمایند « باید سپاسگزار این عزیزان باشیم» اظهار کرد: کسانی که بیش از دیگران توجه کردند به اینکه وظایفی نسبت به مردم دارند و حاضر شدند کاری را انجام دهند که دیگران حاضر به انجام آن نشدند و وقتی جنگ اتفاق افتاد به خصوص آنهایی که دور از جنگ و بمباران ها بودند اما توانستند انتخاب کنند که بروند یا نرود، در میدان باشند یا نباشند.

قاضی زاده افزود: عده ای رفتند و مجاهدت را انتخاب کردند، غیر از آن مردمی که خود لاجرم در لایه جنگ بودند و شهرهایی که جنگ زده بودند، ولی از بقیه مردم چند درصد این رفتن را پذیرفتند و رفتند و بعد چند درصد با همه خانواده رفتند جای تامل است.

وی به خانواده‌های ۲، سه شهید و چهار شهید و خانواده دو شهید و چند جانباز و.... اشاره کرد و ادامه داد: انکه در عرصه جنگ و فداکاری حاضر شده و این یک کار معمولی نیست، باید این خانواده به یک کمالی رسیده باشند که چنین فداکاری می کنند.

قاضی زاده بیان کرد: قله هایی در آن ها دیده می شود که خدا جایی پرده ها را کنار می‌زند تا بعضی چهره ها بیشتر دیده شوند، بخاطر اینکه نشان بدهد مسیر کمال چیست.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: انسان کامل، انسانیست که در مسیر کامل شدن قدم برمی‌دارد اینگونه شکل می گیرد! خوشا به سعادت شما خانواده معظم شهدا، چرا که تجلی که شما در معرفی مکتب و دین ما به عالم ایجاد کردید و تفاوت مکتب حضرت امام(ره) و اسلام را با سایر نشان دادید چیزی نیست که بتوان بیانش کرد.

قاضی زاده همچنین گفت: بی شک بنیاد شهید در گذشته در چارچوب وظایف و امکاناتشان زحمات زیادی کشیده اند و تلاش‌های فراوانی کرده اند و کارهایی که ما اکنون انجام می دهیم نیز فاصله اش با چیزی که شأن خانواده عزیز شهدا و جانبازان است خیلی زیاد است و بعید است که بتوانیم حق مطلب را ادا کنیم چون جایگاه شما جایگاه معنوی بلندی است که دست مادی ما از آن جایگاه کوتاه است.

وی با ابراز ناراحتی از اینکه امکان دیدار با همه خانواده شهدا وجود ندارد بیان کرد: خانواده شهدا گلچین باغ بهشت هستند و شما گلچین خانواده شهدا هستید و امیدواریم بتوانیم به وظایف خود به درستی عمل کنیم و در قیامت شرمنده شهدا نباشیم.

کد خبر 1190353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha